nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Förändringsarbete

”Enterstolthet” hos Telias kundtjänst på sociala medier

Tusentals kunder tar kontakt med Telia i sociala medier varje vecka. Nu har företaget gått igenom en förändringsresa i hur man svarar kunderna. "Inte för att bli något annat men för att bli något mer. För att gå från kundservice till kundupplevelse", konstaterade Telias Sanna Sundell i veckan när hon talade på C2 Managements Riksforum för förslag och förbättringar.

Tack för mig

Ledare

Förändring. Jag vet inte hur du känner för det ordet, men för mig innehåller det en blandning av hopp, nyfikenhet och förväntan blandat med oro, osäkerhet och otrygghet.

  • Annonskod huvudspalt 1

Låt värderingar ligga till grund för nya strategier

Oväntade samarbeten kan ge synergier som är värdefulla när en verksamhet går igenom stora förändringar. Men för att lyckas gäller det att inte tappa bort de grundläggande värderingar som styr verksamheten. Då är risken stor att kunderna känner sig svikna, visar en färsk avhandling.

  • Annonskod för huvudspalt 2

  • Annonskod för huvudspalt 3

  • Annonskod för Native 2

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.