nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Kommunikation

  • Annonskod huvudspalt 1

Uppför dig eller tappa affären

Är ni tillgängliga för era kunder? Svarar ni på mejl och samtal? Både företag och offentlig sektor slarvar med att bemöta sina kunder rätt, konstaterar Annmarie Palm. Nu har hon skrivit en bok med tips på hur man gör för att agera affärsmässigt och professionellt.

  • Annonskod för huvudspalt 2

Fel förutsättningar kan ge lata medarbetare

Visst kan vissa medarbetare vara felrekryteringar, men för de allra flesta räcker det med stöd och uppmuntran för att prestationerna ska skjuta i höjden. Om du tycker att medarbetarna är lata, ta en titt på de här sex faktorerna. Det kan vara de som är problemet.

  • Annonskod för huvudspalt 3

  • Annonskod för Native 2

Kom ut som chef

Läsvärt

En chefs vardag är fylld av energislukare. Omotiverade medarbetare, konflikter och samarbetssvårigheter. Förändringar som skapar oro eller bara en känsla av att medarbetarna inte förstår din kommunikation. Här är en bok för alla chefer som vill bli bättre på att skapa goda relationer på arbetsplatsen.

Kod för bemötande i ny bok

Läsvärt

Varför uppstår olika situationer när människor möts och hur kan vi hantera dem bättre? Det är ämnet för föreläsaren och beteendevetaren Lena Skogholms nya bok. Hon kopplar ihop hjärnforskning med livet på jobbet och hemma och ger konkreta tips.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.