nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Kundfokus

”Enterstolthet” hos Telias kundtjänst på sociala medier

Tusentals kunder tar kontakt med Telia i sociala medier varje vecka. Nu har företaget gått igenom en förändringsresa i hur man svarar kunderna. "Inte för att bli något annat men för att bli något mer. För att gå från kundservice till kundupplevelse", konstaterade Telias Sanna Sundell i veckan när hon talade på C2 Managements Riksforum för förslag och förbättringar.

Många kunder orkar inte klaga

Den negativa trenden är bruten. Kundnöjdheten inom bredbands- och digital-TV börjar nu peka uppåt. Men klyftan mellan nöjda och missnöjda kunder är stor och många kunder avstår från att klaga trots att de borde. Det visar resultaten från Svenskt Kvalitetsindex.

  • Annonskod huvudspalt 1

Digitalisering ger ökad frihet
i demensvården

När en dement kvinna blev frustrerad över att inte få gå ut så ofta som hon ville tog Tiohundras äldreomsorg i Norrtälje kommun till en digital lösning. Nu gör tekniken att personalen har koll på vart kvinnan går, utan att hon känner sig övervakad.

  • Annonskod för huvudspalt 2

Storbanker behöver jobba på sin image

Den nedåtgående trenden när det gäller kundnöjdhet i bankbranschen håller i sig. Nöjdaste kunder har de små och lokala aktörerna. Handelsbanken är bästa stora bank, medan Nordea även i år är den bank som får sämst betyg av sina kunder.

Retorik inte vägen till perfekta presentationer

Läsvärt

Det är inte retoriken som kommer att göra dig till en perfekt talare. Tankarna på regler att följa kan i stället göra dig onödigt nervös, menar moderatorn och talartränaren Anna Bellman. Nu kommer hon med boken Släpp retoriken – fokusera på publiken.

  • Annonskod för huvudspalt 3

  • Annonskod för Native 2

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.