nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Kundnöjdhet

Punktlighet viktigast för att göra resenärerna nöjda

Av alla företag inom persontransporter som Svenskt Kvalitetsindex mätt kundnöjdheten för får bussföretaget Nettbuss Bus4You allra bäst resultat. Det visar den branschmätning som genomfördes under maj 2017. Och det som resenärerna bryr sig mest om är punktligheten.

  • Annonskod huvudspalt 1

Uppför dig eller tappa affären

Är ni tillgängliga för era kunder? Svarar ni på mejl och samtal? Både företag och offentlig sektor slarvar med att bemöta sina kunder rätt, konstaterar Annmarie Palm. Nu har hon skrivit en bok med tips på hur man gör för att agera affärsmässigt och professionellt.

  • Annonskod för huvudspalt 2

Årets förbättring ser till att det finns kaffe i koppen

Svär du över en trasig kaffemaskin på jobbet? Det gör många och ändå är det få som felanmäler. För att ändra på den saken införde ISS Facility Services en serviceknapp på sina kaffemaskiner. Nu har den utsetts till ”Årets förbättring 2016” i C2 Managements tävling.

  • Annonskod för huvudspalt 3

  • Annonskod för Native 2

SKI om försäkringsbolagen

Ökade krav och förväntningar drar ner betygen

Sämre betyg i skadehantering och underkänt i samhällsengagemang. Det är några av resultaten från Svenskt Kvalitetsindex senaste mätning av kundnöjdheten inom försäkringsbranschen.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.