nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Kundnöjdhet

  • Annonskod huvudspalt 1

Uppför dig eller tappa affären

Är ni tillgängliga för era kunder? Svarar ni på mejl och samtal? Både företag och offentlig sektor slarvar med att bemöta sina kunder rätt, konstaterar Annmarie Palm. Nu har hon skrivit en bok med tips på hur man gör för att agera affärsmässigt och professionellt.

Årets förbättring ser till att det finns kaffe i koppen

Svär du över en trasig kaffemaskin på jobbet? Det gör många och ändå är det få som felanmäler. För att ändra på den saken införde ISS Facility Services en serviceknapp på sina kaffemaskiner. Nu har den utsetts till ”Årets förbättring 2016” i C2 Managements tävling.

  • Annonskod för huvudspalt 2

SKI om försäkringsbolagen

Ökade krav och förväntningar drar ner betygen

Sämre betyg i skadehantering och underkänt i samhällsengagemang. Det är några av resultaten från Svenskt Kvalitetsindex senaste mätning av kundnöjdheten inom försäkringsbranschen.

  • Annonskod för huvudspalt 3

  • Annonskod för Native 2

Kunderna orkar inte klaga

Svenska bredbands- och digital tv-kunder har blivit mindre nöjda med sina leverantörer. Samtidigt är det färre som klagar, eftersom man inte tycker att det inte är mödan värt.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.