nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Kundnöjdhet

Ökat gap mellan offentlig och privat tandvård

Tandvården har sedan många år haft de nöjdaste kunderna inom de områden Svenskt Kvalitetsindex undersöker. Det gäller även för 2018 års mätning. Men gapet mellan aktörerna fortsätter att öka. För Folktandvården fortsätter nedgången medan privattandvården ligger kvar på samma höga nivåer som tidigare år.

  • Annonskod huvudspalt 1

Många kunder orkar inte klaga

Den negativa trenden är bruten. Kundnöjdheten inom bredbands- och digital-TV börjar nu peka uppåt. Men klyftan mellan nöjda och missnöjda kunder är stor och många kunder avstår från att klaga trots att de borde. Det visar resultaten från Svenskt Kvalitetsindex.

  • Annonskod för huvudspalt 2

Storbanker behöver jobba på sin image

Den nedåtgående trenden när det gäller kundnöjdhet i bankbranschen håller i sig. Nöjdaste kunder har de små och lokala aktörerna. Handelsbanken är bästa stora bank, medan Nordea även i år är den bank som får sämst betyg av sina kunder.

  • Annonskod för huvudspalt 3

  • Annonskod för Native 2

Punktlighet viktigast för att göra resenärerna nöjda

Av alla företag inom persontransporter som Svenskt Kvalitetsindex mätt kundnöjdheten för får bussföretaget Nettbuss Bus4You allra bäst resultat. Det visar den branschmätning som genomfördes under maj 2017. Och det som resenärerna bryr sig mest om är punktligheten.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.