nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Kundorientering

”Enterstolthet” hos Telias kundtjänst på sociala medier

Tusentals kunder tar kontakt med Telia i sociala medier varje vecka. Nu har företaget gått igenom en förändringsresa i hur man svarar kunderna. "Inte för att bli något annat men för att bli något mer. För att gå från kundservice till kundupplevelse", konstaterade Telias Sanna Sundell i veckan när hon talade på C2 Managements Riksforum för förslag och förbättringar.

  • Annonskod huvudspalt 1

Bättre kundupplevelse startar hos ledningen

62 procent anser att kundservice är en viktigare fråga nu jämfört med ett år sedan. Ökat stöd från ledningen är en avgörande fråga för att lyckas. Det är resultatet av en ny undersökning från företaget Questback.

Arbetsförmedlingens resa – Från kontroll till service

2013 stod Arbetsförmedlingen på botten i alla förtroendemätningar. Skalan nedåt fick byggas på för att de fick så låga siffror. Det blev början på ett arbete med både kund- och medarbetarresor för att vända trenden och hitta rätt förbättringsmöjligheter.

  • Annonskod för huvudspalt 2

Samskapande med kunder kräver engagemang

Det blir allt vanligare att företag skapar nya produkter och tjänster tillsammans med konsumenter. Men för att det ska fungera behöver det finnas ett tydligt svar på varför konsumenterna ska engagera sig, visar en ny avhandling från Handelshögskolan i Stockholm.

  • Annonskod för huvudspalt 3

  • Annonskod för Native 2