nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Kundundersökningar

Nöjdare miner med buss än med tåg och flyg

Trots problemen med förseningar kan många persontransportföretag glädja sig åt nöjda kunder. Och allra nöjdast kunder har bussbolagen, visar årets studie från Svenskt Kvalitetsindex. Det företag som än en gång får högst betyg är Nettbuss med sina båda varumärken Nettbuss Bus4You och Nettbuss express.

  • Annonskod huvudspalt 1

Punktlighet viktigast för att göra resenärerna nöjda

Av alla företag inom persontransporter som Svenskt Kvalitetsindex mätt kundnöjdheten för får bussföretaget Nettbuss Bus4You allra bäst resultat. Det visar den branschmätning som genomfördes under maj 2017. Och det som resenärerna bryr sig mest om är punktligheten.

  • Annonskod för huvudspalt 2

Svenska konsumenter klagar via sociala medier

När svenskar klagar på företag, sker det ofta i sociala medier. Det visar en internationell undersökning genomförd i sju länder. Sex av tio svenskar, 62 procent, delar sina negativa upplevelser om ett företag i sociala medier.

  • Annonskod för huvudspalt 3

  • Annonskod för Native 2

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.