nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Anställ både morgonpigga och kvällspigga

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Ett företag som har en mix av morgonpigg och kvällspigg personal kan uppnå en högre och jämnare produktivitet. Det visar en studie som genomförts av den brittiska beteendevetaren Donna Dawson på uppdrag av Canon.

I grunden ligger statistik som visar att anställda jobbar ineffektivt under en fjärdedel av arbetsdagen. För att komma till rätta med problemet är det, enligt studien, viktigt att indentifiera personlighetstyper och att skapa en kompott av dessa. De personlighetstyper som Donna Dawson skriver om är: morning glories, late afternoon slumpers, midday maestros och lunchtime loungers.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Hon lät medarbetarna bestämma aktivitet för samtal

När Catarina Söderlund, marknads- och utbildningschef på Visma Enterprise, hade läst om en chef som bytt ut sina medarbetarsamtal i mötesrum mot aktiviteter bestämde hon sig för att göra samma sak. Nu har hon haft elva samtal på allt från kafé till skridskois.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.