nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Vässat

  • Annonskod huvudspalt 1

Bjud in kunden

Vässat

Synen på konsumenter, myndigheter och företag som motparter håller på att ändras. Partnerskap i alla led är det nya heta och här har kunden en nyckelroll.

Skit i lönsamheten

Vässat

”Det lönar sig inte”. Kommentaren är inte bara trist, den andas också slutgiltighet. Det lönar sig inte - och alltså blir svaret nej. Men vi har en tendens att alltför lätt acceptera lönsamhet som argument så snart det kommer på tal. Kanske borde vi skippa vinsttänkandet för en dag och ta reda på vad som finns bortom det.

  • Annonskod för huvudspalt 2

  • Annonskod för huvudspalt 3

  • Annonskod för Native 2

Kunden vet inte alltid bäst

Vässat

Strunta i kundernas önskemål. Uppmaningen kan tyckas rimma illa med kvalitetsarbete, men faktum är att ibland kan det vara den rätta vägen att gå. Kunderna är inte alltid de som bäst kan formulera vad de vill ha, många gånger kan det vara framgångsrikt att lyssna mer på sig själv än på kunden.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.