nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Bli bättre på att övertyga, beröra och inspirera

Förmågan att framföra sitt budskap på ett effektivt och engagerande sätt är något som alla chefer har nytta av att utveckla. Nu finns en ny bok i ämnet som ger insikt i både de retoriska grundverktygen och förmågan att få till ett bra framförande.

Bok om den personliga retoriken
  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Vad innebär det att vara en god talare i dag? Den klassiska retoriken är fortfarande viktig – den ger oss grunderna i hur man bygger upp ett anförande som berör. Samtidigt utelämnar den hur man får till ett bra framträdande, en förmåga som har blivit allt viktigare att bemästra.

I Den personliga retoriken får läsaren lära känna de viktiga grundverktygen från den klassiska retoriken men lika stor tyngdvikt läggs på hur du kan bli personligare och ta mer plats i dina framträdanden – så att du kan inspirera och beröra din publik.

Boken är skriven av Heléne Hedqvist som är retorikcoach och grundare av Retorikstudion och är utgiven på Ekerlids förlag.

Taggar:,

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Kvalitetsutveckling en förutsättning för digitalisering

Den megatrend och utmaning vi hör talas om mest just nu är digitalisering. Vi ska alla utveckla våra analoga produkter, tjänster och processer till att bli digitala. Men vad är syftet? Många förknippar digitalisering med resurseffektivitet, att vi ska kunna ersätta människor med appar och elektroniska tjänster av olika slag. Många organisationer och företag har just den målsättningen med digitaliseringen. Här finns det en stor risk att dessa organisationer glömmer bort för vem de digitaliserar – deras kunder och intressenter!

  • Annonskod Huvudspalten 4

Hon lät medarbetarna bestämma aktivitet för samtal

När Catarina Söderlund, marknads- och utbildningschef på Visma Enterprise, hade läst om en chef som bytt ut sina medarbetarsamtal i mötesrum mot aktiviteter bestämde hon sig för att göra samma sak. Nu har hon haft elva samtal på allt från kafé till skridskois.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.