nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Efter tre raka utmärkelser kan vi med gott samvete påstå att vi vet hur man skapar företag där medarbetarna trivs, utvecklas och känner stolthet säger Cygnis vd Jon Persson.

Cygni är bästa arbetsplats för tredje året i rad

Tidigare i veckan utsågs vinnarna i årets upplaga av Great place to work. För tredje året i rad tog Cygni hem förstaplatsen bland medelstora organisationer.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Redan när it-konsultbolaget Cygni startade 2006 var ett av målen att bli Sveriges bästa arbetsgivare. 2013 klev de in på femte plats på listan över små organisationer, för att året efter knipa förstaplatsen i kategorin medelstora verksamheter. Då hade de vuxit från 43 till 51 anställda. Idag är det 74 som jobbar på Cygni.

I en tidigare intervju i KM berättar företagets vd Jon Persson att ett engagerade och inkluderande ledarskap är viktigt för en bra arbetsplats, men också att konsulterna trivs med de uppdrag de får.

– En bra chef engagerar sig i medarbetarna och bryr sig om dem. Det handlar om att ha ett genuint intresse för människor, säger han.

Just nu arbetar Cygni med att öppna kontor i Göteborg. Enligt Jon Persson är ambitionen densamma där, att skapa ett företag där branschens allra största stjärnor trivs och utvecklas.

– Att våra medarbetare för tredje året i rad är Sveriges nöjdaste känns fantastiskt. Det visar också att vi tillsammans har lyckats i vår strävan att kontinuerligt förnya och förbättra oss själva och vårt företag, säger Jon Persson.

 Fem i topp medelstora organisationer:

  1. Cygni
  2. Key Solutions
  3. Tenant & Partner
  4. Bostads AB Mimer
  5. Centiro Solutions

Fem i topp stora organisationer:

  1. Hilti
  2. 3
  3. B3IT
  4. Newsec
  5. Adecco HR

Fem i topp små organisationer:

  1. Ecru Consulting
  2. W. L. Gore & Associates Scandinavia
  3. Systemstöd
  4. Polar Cape Consulting
  5. JSC IT-Partner
  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Underlätta kundens värdeskapande med tjänstelogik

Recension

I boken Tjänstelogik, Per Skalén, beskrivs tjänstelogik som ett sätt att förstå, leda och utveckla en verksamhet. Den bygger på flera års forskning om tjänstelogik och lyfter praktiska exempel från tjänsteföretag, industriföretag och offentliga organisationer, till exempel Spotify, Ikea, Volvo och Skatteverket.

5 steg till ett agilt företag

Släpp toppstyrningen och agera som ett fiskstim

Styrelseproffset Lennart Francke, som har en bakgrund inom bankvärlden, är en stark förespråkare av ett agilt arbetssätt. Han är orolig för att svenska företag blir allt mer toppstyrda när det enligt honom är flexibilitet och kundorientering som är det vinnande konceptet.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Kvaliteten på våra badvatten allt bättre

Kvaliteten på svenska badvatten blir allt bättre. Fler än nio av tio så kallade EU-bad, som är föremål för regelbundna kvalitetskontroller, har ett badvatten som klassificeras som utmärkt, bra eller tillfredsställande, visar Havs- och vattenmyndighetens och Folkhälsomyndighetens rapport om Sveriges badvattenkvalitet.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.