nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Förstå dem som inte går att förstå

En givande bok, som både väcker aha-känslor och lockar till många skratt. Läs den, annars är du faktiskt en idiot, uppmanar KM:s recensent.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Boken handlar om olikheter i människors kommunikation och beteende. En del säger att de är omgivna av idioter. Dessa utgår från sig själva och om andra inte fungerar likadant är de idioter – men blir det verkligen bättre om alla i min omgivning är som jag?

Med hjälp av färger presenteras och analyseras fyra huvudkategorier av beteendetyper. Många av oss är förstås en blandning av flera färger. 

Bland de frågor som diskuteras är: Vad har de olika typerna för styrkor och svagheter? Hur kommunicerar de verbalt och med kroppsspråk? Vilka färgtyper passar ihop och vilka inte? Hur ger man återkoppling till personer av olika färger? Hur ska man anpassa sig till de olika typerna för att samarbetet ska fungera bäst?

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

Bra måste ständigt bli bättre

Blogg

Ju bättre man blir desto mer krävs för att bli ännu bättre. Därför är det oerhört viktigt att kontinuerligt utveckla den tillgängliga kvalitetskompetensen i verksamheten, skriver Lars Sörqvist i sin blogg.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.