nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Umeå Energi

De blev svenska mästare i telefoni

SM i Telefoni, som arrangeras av företaget Q Survey SM, har nu avgjorts. Kvaliteten bedöms genom att 200 samtal görs till de deltagande företagen.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

De bedömningskriterier som gäller i SM är:

ContactCenter

  • allmän attityd
  • bemötande
  • engagemang
  • korrekt svar
  • kunskap
  • effektivitet
  • initiativ
  • tydlighet

Växel

  • korrekt hälsningsfras
  • allmän attityd
  • bemötande
  • engagemang

Vinnarna 2018

 Contact center

Klass: Bank & Finans

Zmarta Group 

Klass: Business to Business

DHL Express 

Klass: Försäkring

SPP 

Klass: Resor & Transport

Beställningscentralen för Serviceresor – Region Örebro län 

Klass: Miljö & Energi

Umeå Energi 

Klass: Handel & Support

Sector Alarm AB 

Klass: Upplysning & Information

Sandvikens kommun 

Växel

Färre än 4 000 anknytningar

Direktronik 

Fler än 4 000 anknytningar

Sundsvalls kommun 

Personliga utmärkelser

Miss ContactCenter

Felicia Henricsson, GodEl.

Mr ContactCenter

Edvin Lindström, Svenska PostkodLotteriet

Miss First Impression

Meg Skog, Lantmännen Ekonomisk Förening

Mr First Impression

Mathias Persson, Direktronik

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Rätt träning viktigare än gener

Recension

I boken ”Peak, vetenskapen om att bli bättre på nästan allt”, berättar författarna om sanning bakom 10 000-timmarsregeln. Det handlar mer om träning än talang. Framförallt rätt sort övning visar författaren K Anders Ericsson i sin banbrytande forskning.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Ulf Hammarström ny generaldirektör på Swedac

Regeringen har utsett Ulf Hammarström till ny generaldirektör och chef för Swedac. Ulf Hammarström har tidigare varit generaldirektör för Försvarsexportmyndigheten och under nio år arbetat i Bryssel, dels som direktör för industri- och marknadsdirektoratet vid European Defence Agency, dels som diplomatisk minister vid den svenska EU-representationen.

Underlätta kundens värdeskapande med tjänstelogik

Recension

I boken Tjänstelogik, Per Skalén, beskrivs tjänstelogik som ett sätt att förstå, leda och utveckla en verksamhet. Den bygger på flera års forskning om tjänstelogik och lyfter praktiska exempel från tjänsteföretag, industriföretag och offentliga organisationer, till exempel Spotify, Ikea, Volvo och Skatteverket.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.