nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Umeå Energi

De blev svenska mästare i telefoni

SM i Telefoni, som arrangeras av företaget Q Survey SM, har nu avgjorts. Kvaliteten bedöms genom att 200 samtal görs till de deltagande företagen.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

De bedömningskriterier som gäller i SM är:

ContactCenter

  • allmän attityd
  • bemötande
  • engagemang
  • korrekt svar
  • kunskap
  • effektivitet
  • initiativ
  • tydlighet

Växel

  • korrekt hälsningsfras
  • allmän attityd
  • bemötande
  • engagemang

Vinnarna 2018

 Contact center

Klass: Bank & Finans

Zmarta Group 

Klass: Business to Business

DHL Express 

Klass: Försäkring

SPP 

Klass: Resor & Transport

Beställningscentralen för Serviceresor – Region Örebro län 

Klass: Miljö & Energi

Umeå Energi 

Klass: Handel & Support

Sector Alarm AB 

Klass: Upplysning & Information

Sandvikens kommun 

Växel

Färre än 4 000 anknytningar

Direktronik 

Fler än 4 000 anknytningar

Sundsvalls kommun 

Personliga utmärkelser

Miss ContactCenter

Felicia Henricsson, GodEl.

Mr ContactCenter

Edvin Lindström, Svenska PostkodLotteriet

Miss First Impression

Meg Skog, Lantmännen Ekonomisk Förening

Mr First Impression

Mathias Persson, Direktronik

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Perfekt tajming

Ledare

Med min första ledare i rollen som ny chefredaktör för Kvalitetsmagasinet vill jag hälsa alla läsare välkomna. Tajmingen känns perfekt för nu väntar en riktigt spännande tid när så mycket händer inom Kvalitetsområdet. Den nya ISO-standarden 9001 kommer prägla året men även helt nya ISO 41005 för arbetsmiljö är på väg ut. Utvecklingsarbete har gått […]

Delaktighet nyckeln till lyckad digitalisering

Hur kan företag på bästa sätt dra nytta av digitaliseringens möjligheter? Helt avgörande är delaktigheten i organisationen med medarbetare som trivs, är engagerade och utnyttjar den digitala tekniken till fullo, visar en färsk forskningsrapport från Mälardalens Högskola.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.