nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

HR-företaget Aditro vann ett av priserna för bästa medarbetarrelationer.

De prisas för bra relationer med medarbetarna

Rätt verktyg, stark värdegrund och prioriterat arbetsklimat – det är några av kännetecknen för de företag som fått förstapris för bra medarbetarrelationer. Här är de tre som vunnit varsin kategori av utmärkelsen Powered by people.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Som Kvalitetsmagasinet.se skrivit om tidigare har undersöknings- och organisationsutvecklingsföretaget Netsurvey instiftat priset Powered by people. Nu är vinnarna utsedda och resultatet bygger på vad medarbetarna i 100 företag har satt för betyg på sina arbetsgivare i företagens medarbetarundersökningar.

Största förändringsresan

Vinnare i kategorin största förändringsresan är HR-företaget Aditro, som lyft sina resultat i medarbetarundersökningen för 2016.

Netsurvey pekar på att Aditro har användarvänliga och rollbaserade lösningar som gör att medarbetarna har rätt verktyg att arbeta med. Man pekar också på att företagets HR-avdelning är decentraliserad och har hittat arbetssätt som skapar förutsättningar för att driva företagets förändringsarbete.

Bästa bygg- och tillverkningsföretag

Vinnare i kategorin Bästa bygg- och tillverkningsföretag är luftanläggningsföretaget Munters. De jobbar med en stark värdegrund som formats med hjälp av ett framgångsrikt ambassadörsprogram. Företaget vill förknippas med socialt och etiskt ansvarstagande och det syns tydligt i resultaten från medarbetarundersökningarna.

För att tydliggöra vad som är viktigast i ledarskapet och i det interna klimatet använder sig Munters av sambandsanalyser som bland annat påvisat att det är mer lönsamt att leva i enlighet med värderingarna.

Bästa service- och tjänsteföretag

Bemanningsföretaget Academic Work vinner kategorin Bästa service- och tjänsteföretag. I motiveringen står att företaget prioriterar sitt arbetsklimat högt och ständigt håller ögonen öppna för hur omvärlden jobbar för att bli bättre. Företaget ”söker och förmedlar ambition” i de medarbetare man rekryterar och hyr ut till kunder och den drivkraften märks i medarbetarundersökningen.

Också Academic Work satsar på ”ett gediget HR-arbete som inte lämnar något åt slumpen”.

Läs mer om priset här: ”Sätter medarbetarna på prispallen”

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

Bra måste ständigt bli bättre

Blogg

Ju bättre man blir desto mer krävs för att bli ännu bättre. Därför är det oerhört viktigt att kontinuerligt utveckla den tillgängliga kvalitetskompetensen i verksamheten, skriver Lars Sörqvist i sin blogg.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.