nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Hotell certifieras inom service och kundbemötande

Företaget Ett Kundvänligare Sverige kvalitetssäkrar kundbemötandet hos butiker, sjukhus, banker och andra verksamheter. Nu certifierar man för första gången också en hotellkedja inom service och kundbemötande.

Kvalitetsmärkning, Ett kundvänligare Sverige.
Kvalitetsmärkning, Ett kundvänligare Sverige.
  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

– Vi får inte glömma bort det som gästerna faktiskt värdesätter mest – nämligen vårt personliga bemötande. Därför är den här satsningen den enskilt viktigaste investeringen vi gör, säger Therese Hammar, vd för HKC Hotels som nu blir första hotellföretag att certifiera sitt kundbemötande.

Ett Kundvänligare Sverige erbjuder utbildningar och workshops som kvalitetssäkrar kundbemötandet. Kvalitetssäkringen byggs upp från att först förstå kunden till att sedan hjälpa kunden och till slut att överträffa kundens förväntningar.

Certifieringen vilar på sex grundkrav (se faktaruta uppe till höger). Programmen skräddarsys sedan för varje uppdragsgivare och mynnar ut i ett kvalitetsbevis som ska göra det lätt att minnas och bibehålla servicenivån.

– Vi vill hjälpa organisationer att ge sina kunder en positiv chock och vi vänder oss till företag som vill konkurrera med kundupplevelsen snarare än med enbart pris och produkt, säger Jesper Low som är en av grundarna till Ett Kundvänligare Sverige.

För HKC Hotels är det här också ett sätt att vara en arbetsgivare som satsar på sina medarbetare.

– Att vara en utvecklande och motiverande arbetsplats för alla som vill arbeta med service och gästupplevelser är väldigt viktigt för oss, säger Therese Hammar.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

Sportiga chefer ser sig själva som atletiska ledare

Allt fler chefer utövar idrott på mycket hög nivå. De idrottsliga ansträngningarna präglar den egna chefsidentiteten och blir ett ideal som i sin tur påverkar företagskulturen.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.