nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Kommunicera för att slippa otydliga budskap i projekten

Hur vi kommunicerar med varandra i ett projekt avgör hur väl vi lyckas. I en ny bok får du hjälp i att undvika och rätta till missförstånd och otydliga budskap.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Som ledare för ett projekt behöver du optimera samarbetet så att alla projektmedlemmar förstår varandra och jobbar i samma riktning. Det är ett av budskapen i boken ”Effektiv projektkommunikation – Nyckeln till projektets framgång”.

Författare är Elisabeth Kamél, som i sin roll som assessor har bedömt närmare 250 kandidater som velat certifiera sin projektledningserfarenhet enligt internationell oberoende standard.

Boken guidar i hur ledarskapet påverkar och hur det sker, vilka av motpartens beteenden som ger reaktioner och hur du kan hjälpa och bidra till att projektgruppen kommer framåt mot det önskade resultatet.

Boken vänder sig till både externa och interna projektledare. Den kan också användas av den som vill lära sig att leda sig själv i sin egen utveckling.

Liber är förlaget.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Underlätta kundens värdeskapande med tjänstelogik

Recension

I boken Tjänstelogik, Per Skalén, beskrivs tjänstelogik som ett sätt att förstå, leda och utveckla en verksamhet. Den bygger på flera års forskning om tjänstelogik och lyfter praktiska exempel från tjänsteföretag, industriföretag och offentliga organisationer, till exempel Spotify, Ikea, Volvo och Skatteverket.

5 steg till ett agilt företag

Släpp toppstyrningen och agera som ett fiskstim

Styrelseproffset Lennart Francke, som har en bakgrund inom bankvärlden, är en stark förespråkare av ett agilt arbetssätt. Han är orolig för att svenska företag blir allt mer toppstyrda när det enligt honom är flexibilitet och kundorientering som är det vinnande konceptet.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Kvaliteten på våra badvatten allt bättre

Kvaliteten på svenska badvatten blir allt bättre. Fler än nio av tio så kallade EU-bad, som är föremål för regelbundna kvalitetskontroller, har ett badvatten som klassificeras som utmärkt, bra eller tillfredsställande, visar Havs- och vattenmyndighetens och Folkhälsomyndighetens rapport om Sveriges badvattenkvalitet.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.