nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Konsten att hitta framtidens framgångsrika ledare

En bok från Liber om framtidens ledarrekrytering.

Framtidens ledarförsörjning är företagens mest kritiska framgångsfaktor. Det är också detta som är temat för en ny bok från Liber – Framtidens ledare – att identifiera, finna och rekrytera.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Just ledarförsörjningen är enligt sju av tio koncernchefer en riktigt stor utmaning i framtiden. Boken Framtidens ledare beskriver just de krav som finns på den framtida ledaren och hur man använder den kunskapen vid en professionell rekryteringsprocess. Med detta menas en rekrytering som är baserad på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet.

Författare är Lars-Olof Tunbrå, civilingenjör och marknadsekonom och med lång erfarenhet från olika chefspositioner inom näringslivet.

Ett avsnitt i boken i boken handlar också om Talent Management, TM, och beskriver hur man ska rekrytera talanger med ledarpotential tidigt i deras karriärer. Det handlar om hur man ska få rätt person på rätt plats vid rätt tillfälle.

Framtidens ledare vänder sig till alla som arbetar med chefsrekrytering, både HR-personal och operativa chefer. Den ger handfasta både till rekryterare och chefer som vill fördjupa sitt ledarskap. Boken lämpar sig också väl för utbildning på universitet och högskolor.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Kvalitetsutveckling en förutsättning för digitalisering

Den megatrend och utmaning vi hör talas om mest just nu är digitalisering. Vi ska alla utveckla våra analoga produkter, tjänster och processer till att bli digitala. Men vad är syftet? Många förknippar digitalisering med resurseffektivitet, att vi ska kunna ersätta människor med appar och elektroniska tjänster av olika slag. Många organisationer och företag har just den målsättningen med digitaliseringen. Här finns det en stor risk att dessa organisationer glömmer bort för vem de digitaliserar – deras kunder och intressenter!

Hon lät medarbetarna bestämma aktivitet för samtal

När Catarina Söderlund, marknads- och utbildningschef på Visma Enterprise, hade läst om en chef som bytt ut sina medarbetarsamtal i mötesrum mot aktiviteter bestämde hon sig för att göra samma sak. Nu har hon haft elva samtal på allt från kafé till skridskois.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.