nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Konsten att hitta framtidens framgångsrika ledare

En bok från Liber om framtidens ledarrekrytering.
En bok från Liber om framtidens ledarrekrytering.

Framtidens ledarförsörjning är företagens mest kritiska framgångsfaktor. Det är också detta som är temat för en ny bok från Liber – Framtidens ledare – att identifiera, finna och rekrytera.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Just ledarförsörjningen är enligt sju av tio koncernchefer en riktigt stor utmaning i framtiden. Boken Framtidens ledare beskriver just de krav som finns på den framtida ledaren och hur man använder den kunskapen vid en professionell rekryteringsprocess. Med detta menas en rekrytering som är baserad på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet.

Författare är Lars-Olof Tunbrå, civilingenjör och marknadsekonom och med lång erfarenhet från olika chefspositioner inom näringslivet.

Ett avsnitt i boken i boken handlar också om Talent Management, TM, och beskriver hur man ska rekrytera talanger med ledarpotential tidigt i deras karriärer. Det handlar om hur man ska få rätt person på rätt plats vid rätt tillfälle.

Framtidens ledare vänder sig till alla som arbetar med chefsrekrytering, både HR-personal och operativa chefer. Den ger handfasta både till rekryterare och chefer som vill fördjupa sitt ledarskap. Boken lämpar sig också väl för utbildning på universitet och högskolor.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Ny som bloggare på KM

Vad är kvalitetskultur, vad innebär socialt ansvarstagande för kvalitetsarbetet och vad händer med kvalitetsrollen framöver? Det är några av de frågeställningar som KM:s nya bloggare brinner för. Först ut är Åsa Rönnbäck, SIQ.

Fokusera på kvalitetskulturen

Blogg

Kortsiktighet sätter käppar i hjulet för kvalitetsarbetet, det saknas ofta en kvalitetskultur. Men vilka beteenden formar en kvalitetskultur? Och går den att mäta? Ny forskning har börjat hitta svaren, berättar Åsa Rönnbäck i sin blogg.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Arbetsförmedlingens resa – Från kontroll till service

2013 stod Arbetsförmedlingen på botten i alla förtroendemätningar. Skalan nedåt fick byggas på för att de fick så låga siffror. Det blev början på ett arbete med både kund- och medarbetarresor för att vända trenden och hitta rätt förbättringsmöjligheter.

Lyckade innovationer kräver träffektivitet

Går det att vara innovativ i en effektiv värld? Magnus MackAldener, chef för Scanias transmissionsutveckling, menar att vi istället behöver vara träffektiva för att lyckas skapa framgångsrika innovationer. På Kvalitetsmagasinet Live berättade han om Scanias metod.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.