nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Konsten att hitta framtidens framgångsrika ledare

En bok från Liber om framtidens ledarrekrytering.
En bok från Liber om framtidens ledarrekrytering.

Framtidens ledarförsörjning är företagens mest kritiska framgångsfaktor. Det är också detta som är temat för en ny bok från Liber – Framtidens ledare – att identifiera, finna och rekrytera.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Just ledarförsörjningen är enligt sju av tio koncernchefer en riktigt stor utmaning i framtiden. Boken Framtidens ledare beskriver just de krav som finns på den framtida ledaren och hur man använder den kunskapen vid en professionell rekryteringsprocess. Med detta menas en rekrytering som är baserad på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet.

Författare är Lars-Olof Tunbrå, civilingenjör och marknadsekonom och med lång erfarenhet från olika chefspositioner inom näringslivet.

Ett avsnitt i boken i boken handlar också om Talent Management, TM, och beskriver hur man ska rekrytera talanger med ledarpotential tidigt i deras karriärer. Det handlar om hur man ska få rätt person på rätt plats vid rätt tillfälle.

Framtidens ledare vänder sig till alla som arbetar med chefsrekrytering, både HR-personal och operativa chefer. Den ger handfasta både till rekryterare och chefer som vill fördjupa sitt ledarskap. Boken lämpar sig också väl för utbildning på universitet och högskolor.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Hur känns ett gott kvalitetsarbete?

Ledare

För ett par år sedan intervjuade jag en verksamhetskonsult som i sitt jobb möter arbetsplatser som vill ha hjälp med att ta nästa steg i sitt kvalitetsarbete. Hon nämnde för mig att hon rätt snabbt kan känna av mognadsnivån på kvalitetsarbetet bara genom att lyssna på hur medarbetare pratar och hur de bemöter varandra.

Digitaliseringen ger nya sätt att organisera

Organisatoriska silon förväntas försvinna när företag omstrukturerar makt- och beslutsprocesser i samband med digitaliseringen. 60 procent av företagsledarna i en ny studie uppger att de nu skapar tvärfunktionella team för att bli bättre inom det digitala området.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.