nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Kunskap och knep om konsten att coacha

Ett coachande förhållningssätt är något som många chefer och ledare kan ha stor nytta av. Coachboken ger både insikt om coachning som metod och kunskap om den senaste forskningen.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

I Coachboken ger författarna Maria Gerlofson och Anja Lindberg en grundläggande genomgång av de färdigheter och förhållningssätt en coach behöver för att lyckas i sitt uppdrag.

– Med Coachboken vill vi lyfta coachning som en professionell och kvalificerad metod att samtala med människor som vill nå förändring. Det vi kallar coachfärdigheter är egentligen en konst som alla som arbetar med människor i förändring behöver behärska, säger Maria Gerlofson och Anja Lindberg i en kommentar till lanseringen av boken.

Fokus ligger på de elva färdigheter en coach behöver behärska enligt ICF, International Coach Federations, definition av coachning. Boken innehåller även intervjuer som visar hur coachning och coachande förhållningssätt används i praktiken på bland annat Ikea, SCA och inom skolan. Tanken är att ge läsaren förståelse för, och insikt i coachprocessen. Boken lyfter även fram den senaste forskningen på området.

Boken riktar sig till alla som vill förstå och lära sig mer om coachning och få verktyg och modeller som kan komma till nyttan i vardagen. Liber är förlaget.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Står kvalitetsrollen inför ett paradigmskifte?

18:e upplagan av Kvalitetsmagasinet Live

Hallå där Catharina Byström, chefredaktör för Kvalitetsmagasinet. Du kommer moderera Kvalitetsmagasinet Live 29–30 november 2018 där temat är professionellt kvalitetsarbete i praktiken där konferensen kommer sätta utvecklingen inom kvalitetsområdet under lupp. Står kvalitetsrollen inför ett paradigmskifte?

  • Annonskod Huvudspalten 4

Plugga tyska om du vill lyckas i Tyskland

Planerar ni att göra affärer med Tyskland? Se då till att bygga på språkkunskaperna i tyska. Bristen på kunskap om tysk affärskultur och tyska språket är det största hindret mot att svenska företag lyckas på tyska marknaden, visar Tysk-Svenska Handelskammarens enkätundersökningar. Tillsammans med Tyska ambassaden drar nu handelskammaren igång satsningen ”Deutsch – Ditt val!” för att uppmuntra fler skolelever att plugga tyska.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.