nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Managementmodell för överlevare

Silicon Valley-modellen ger en inblick i hur världens mest innovativa företag jobbar. Den är både en varningsklocka och en räddning för de verksamheter som vågar tänka om, enligt författarna.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

I boken presenterar författarna Annika Steiber och Sverker Alänge en ny managementmodell som har utvecklats parallellt med informationsteknologins utveckling av företag som Google, Facebook, Linkedin, Twitter och Tesla Motors – i Silicon Valley i Kalifornien.

I interneteran är konventionellt styrda företag och organisationer dödsdömda, menar författarna och vill med boken presentera en modell som möjliggör de nya affärskraven på snabbhet, agilitet och ständig innovation. Läsaren får spännande inblickar i hur Silicon Valley-företagen agerar för att ständigt skapa innovationer och för att överleva i en allt mer snabbföränderlig värld. Liber är förlaget.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Kvalitetsutveckling en förutsättning för digitalisering

Den megatrend och utmaning vi hör talas om mest just nu är digitalisering. Vi ska alla utveckla våra analoga produkter, tjänster och processer till att bli digitala. Men vad är syftet? Många förknippar digitalisering med resurseffektivitet, att vi ska kunna ersätta människor med appar och elektroniska tjänster av olika slag. Många organisationer och företag har just den målsättningen med digitaliseringen. Här finns det en stor risk att dessa organisationer glömmer bort för vem de digitaliserar – deras kunder och intressenter!

  • Annonskod Huvudspalten 4

Hon lät medarbetarna bestämma aktivitet för samtal

När Catarina Söderlund, marknads- och utbildningschef på Visma Enterprise, hade läst om en chef som bytt ut sina medarbetarsamtal i mötesrum mot aktiviteter bestämde hon sig för att göra samma sak. Nu har hon haft elva samtal på allt från kafé till skridskois.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.