Mot lönsamma möten

Sluta spendera pengar på möten du inte vet vad du får ut av. Och sluta lägga energi på nya kanaler och verktyg. Mötet är den bästa typen av kommunikation, om du vet vad du vill nå med det, menar en ny bok.

Rikard Wildhuss och C-H Segerfeldt är trötta på att se företagsledare, kommunikatörer och konsulter leta nya kanaler och verktyg kommunikation eller slösa tid och pengar på möten utan mål. Nu har de skrivit boken Möteskommunikation – Ett nytt sätt att nå affärsmålen med utgångspunkten att ingen av hundratals tillfrågade chefer kunde svara på om deras möten bidrog till bättre resultat eller hur de var till hjälp vid förändring.

– Chefer och kommunikatörer måste börja tänka i nya banor för att kunna utnyttja mötets enorma genomslagskraft. Att sätta upp och mäta kommunikationsmål är rent nonsens. Mötet ska vara utgångspunkten för all kommunikation och affärsmålen blir det övergripandet målet, säger författarna.

De anser att det inte finns några genvägar när man vill genomföra förändringar eller nå in med sitt budskap. Den digitala tekniken förbättrar inte kommunikationen, utan blir enbart information.

I boken visar de hur man arbetar med möteskommunikation på ett medvetet och aktivt sätt som ger resultat. Den tar upp mötets roll i den finansiella kommunikationen, möteskommunikationen och mötets roll i ledarskapet.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.