nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Ny bok om att skapa världens bästa företag

Varför lyckas vissa företag bättre än andra? Det ger Stefan Sebö svar på i den nya boken ”Konsten att skapa världens bästa företag”.

Omslagsbild boken Världens bästa företag
Stefan Sebö ger receptet på att skapa ett framgångsrikt företag.
  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Ledarskap, medarbetarskap och en säljande kultur är de tre absolut viktigaste framgångsfaktorerna för företag, inte minst när konkurrensen hårdnar, konstaterar konsulten och föreläsaren Stefan Sebö.

Han lyfter fram att företagskultur och sunda värderingar är en lönsam investering som ger tre gånger mer tillfredsställda medarbetare och 37 procent bättre säljresultat enligt en undersökning gjord av Positiveworks.

– Kulturen börjar i ledarskapet, och ett bra ledarskap ger ett bra medarbetarskap. Min bok är ett arbetsredskap för den som insett att det inte går att leva på gamla meriter och vill komma ur gamla hjulspår, berättar Stefan Sebö.

Han lyfter också fram betydelsen av att coacha alla medarbetare och förstå att alla säljer, att utveckla en mer säljande kultur genom kontinuerliga coachingsamtal.

Boken ”Konsten att skapa världens bästa företag” ges ut av förlaget Roos & Tegnér.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Underlätta kundens värdeskapande med tjänstelogik

Recension

I boken Tjänstelogik, Per Skalén, beskrivs tjänstelogik som ett sätt att förstå, leda och utveckla en verksamhet. Den bygger på flera års forskning om tjänstelogik och lyfter praktiska exempel från tjänsteföretag, industriföretag och offentliga organisationer, till exempel Spotify, Ikea, Volvo och Skatteverket.

5 steg till ett agilt företag

Släpp toppstyrningen och agera som ett fiskstim

Styrelseproffset Lennart Francke, som har en bakgrund inom bankvärlden, är en stark förespråkare av ett agilt arbetssätt. Han är orolig för att svenska företag blir allt mer toppstyrda när det enligt honom är flexibilitet och kundorientering som är det vinnande konceptet.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Kvaliteten på våra badvatten allt bättre

Kvaliteten på svenska badvatten blir allt bättre. Fler än nio av tio så kallade EU-bad, som är föremål för regelbundna kvalitetskontroller, har ett badvatten som klassificeras som utmärkt, bra eller tillfredsställande, visar Havs- och vattenmyndighetens och Folkhälsomyndighetens rapport om Sveriges badvattenkvalitet.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.