nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Ny bok om att skapa världens bästa företag

Varför lyckas vissa företag bättre än andra? Det ger Stefan Sebö svar på i den nya boken ”Konsten att skapa världens bästa företag”.

Omslagsbild boken Världens bästa företag
Stefan Sebö ger receptet på att skapa ett framgångsrikt företag.
  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Ledarskap, medarbetarskap och en säljande kultur är de tre absolut viktigaste framgångsfaktorerna för företag, inte minst när konkurrensen hårdnar, konstaterar konsulten och föreläsaren Stefan Sebö.

Han lyfter fram att företagskultur och sunda värderingar är en lönsam investering som ger tre gånger mer tillfredsställda medarbetare och 37 procent bättre säljresultat enligt en undersökning gjord av Positiveworks.

– Kulturen börjar i ledarskapet, och ett bra ledarskap ger ett bra medarbetarskap. Min bok är ett arbetsredskap för den som insett att det inte går att leva på gamla meriter och vill komma ur gamla hjulspår, berättar Stefan Sebö.

Han lyfter också fram betydelsen av att coacha alla medarbetare och förstå att alla säljer, att utveckla en mer säljande kultur genom kontinuerliga coachingsamtal.

Boken ”Konsten att skapa världens bästa företag” ges ut av förlaget Roos & Tegnér.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Kvalitetsutveckling en förutsättning för digitalisering

Den megatrend och utmaning vi hör talas om mest just nu är digitalisering. Vi ska alla utveckla våra analoga produkter, tjänster och processer till att bli digitala. Men vad är syftet? Många förknippar digitalisering med resurseffektivitet, att vi ska kunna ersätta människor med appar och elektroniska tjänster av olika slag. Många organisationer och företag har just den målsättningen med digitaliseringen. Här finns det en stor risk att dessa organisationer glömmer bort för vem de digitaliserar – deras kunder och intressenter!

  • Annonskod Huvudspalten 4

Hon lät medarbetarna bestämma aktivitet för samtal

När Catarina Söderlund, marknads- och utbildningschef på Visma Enterprise, hade läst om en chef som bytt ut sina medarbetarsamtal i mötesrum mot aktiviteter bestämde hon sig för att göra samma sak. Nu har hon haft elva samtal på allt från kafé till skridskois.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.