nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

C2 Management är ett bevis för att systematiskt kvalitetsarbete är en framgångsfaktor även i mindre organisationer enligt Jan Sundling, Ordförande i SIQ.

Ovanlig vinnare av prestigefylld utmärkelse

Utmärkelsen Svensk Kvalitet tilldelas i år en organisation vars kärnverksamhet är att hjälpa andra att etablera arbetssätt för ständiga förbättringar som ger mätbara resultat.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

C2 Management har utsetts till vinnare av Utmärkelsen Svensk Kvalitet 2016.

– Vi är fantastiskt glada att erhålla utmärkelsen, säger Lars Nilsson, vd för C2 Management. För oss innebär kvalitetsarbete att genomföra många små, ofta enkla, förbättringar som gör att vi och våra kunder når sina mål. Att erhålla utmärkelsen bekräftar att vår affärsidé håller! Vi har hjälpt våra kunder att förbättra sina verksamheter under många år och utmärkelsen känns som ett kvitto på att vi lever som vi lär.

Utmärkelsen har till syfte att stödja utvecklingen av det systematiska förbättringsarbetet på organisationsnivå och lyfta fram goda förebilder till inspiration för andra, både inom privat och offentlig sektor.

– Att C2 Managements uthålliga arbete med kvalitetskulturen inom den egna organisationen bidragit till ett självgående förbättringsarbete, är beviset på att systematiskt kvalitetsarbete är en framgångsfaktor även i mindre organisationer, förklarar Jan Sundling, ordförande i SIQ.

Det är 25:e året i rad som Institutet för Kvalitetsutveckling, SIQ, delar ut denna utmärkelse. Förra året vann Volvo Cars Torslanda.

I år delar SIQ även ut ett Erkännande för Framgångsrik Verksamhetsutveckling som går till Universeum i Göteborg.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

”Enterstolthet” hos Telias kundtjänst på sociala medier

Tusentals kunder tar kontakt med Telia i sociala medier varje vecka. Nu har företaget gått igenom en förändringsresa i hur man svarar kunderna. "Inte för att bli något annat men för att bli något mer. För att gå från kundservice till kundupplevelse", konstaterade Telias Sanna Sundell i veckan när hon talade på C2 Managements Riksforum för förslag och förbättringar.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.