nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Personlig guide till Iso 9001

Vilka krav ställer Iso 9001 och hur bygger man ett ledningssystem som blir relevant? Med glimten i ögat och med stöd från egna erfarenheter och misstag vill Sören Mårtensson ta ned kvalitetsarbetet på jorden och visa att det vare sig är svårt eller tråkigt att bygga ett riktigt vasst ledningssystem.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Kvalitet är kul, särskilt när man ser resultat! Det konstaterar författaren Sören Mårtensson i inledningen till boken Hur svårt skall det vara – en bok som försöker tolka standardens krav på ledningssystem.

Med glimten i ögat och en stor portion allvar vill han hjälpa verksamheter framåt genom att visa hur man kan bygga ledningssystem som på allvar blir ett stöd i den processen – och att det inte behöver vara så svårt som man kanske föreställer sig.

I boken går han igenom Iso 9001 med ambitionen att ta ned standarden på en praktisk och begriplig nivå, allt utifrån hans egna personliga erfarenheter.

Boken innehåller både konkreta tips och verktyg för hur man kan jobba med exempelvis processkartläggning, mål och avvikelsehantering, samtidigt som han hela tiden påminner om att hålla fokus på nyttan – att använda ledningssystemet med syfte att förbättra och utveckla verksamheten.

Boken är utgiven på eget förlag, Kaizentech Developement.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Kvalitetsutveckling en förutsättning för digitalisering

Den megatrend och utmaning vi hör talas om mest just nu är digitalisering. Vi ska alla utveckla våra analoga produkter, tjänster och processer till att bli digitala. Men vad är syftet? Många förknippar digitalisering med resurseffektivitet, att vi ska kunna ersätta människor med appar och elektroniska tjänster av olika slag. Många organisationer och företag har just den målsättningen med digitaliseringen. Här finns det en stor risk att dessa organisationer glömmer bort för vem de digitaliserar – deras kunder och intressenter!

Hon lät medarbetarna bestämma aktivitet för samtal

När Catarina Söderlund, marknads- och utbildningschef på Visma Enterprise, hade läst om en chef som bytt ut sina medarbetarsamtal i mötesrum mot aktiviteter bestämde hon sig för att göra samma sak. Nu har hon haft elva samtal på allt från kafé till skridskois.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.