nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Tina Bohlin är projektledare på det svenska standardiseringsinstitutet, Sis.

”Roligast med mitt jobb är mötet med alla människor”

Om fler skulle förstå allt det goda med kvalitetsledning skulle vi få en bättre, säkrare och mer hållbar värld. Det konstaterar KM:s nya bloggare Tina Bohlin, Sis.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Tina Bohlin, vem är du?

Jag arbetar som projektledare på det svenska standardiseringsinstitutet, SIS. Där ansvarar jag för den svenska kvalitetsledningskommittén, de internationella projekten gällande ISO 26000 (Socialt ansvarstagande) och håller i externa utbildningar gällande ISO 9001. På fritiden går den största tiden åt till att vara mamma till 4 tonåringar, men tid för natur, vandring, yoga, resor, läsning och vänner uppskattas också.

Vad är kvalitet för dig?

Kvalitetsledning är för mig tydlighet och enkelhet (”det ska vara lätt att göra rätt”), genom ett holistiskt seende och med fokus på människor och kommunikation.

Varför brinner du för kvalitetsfrågorna?

Om fler företagsledare förstod allt det goda med kvalitetsledning, och handlade därefter, skulle vi få bättre, mindre stressiga arbetsplatser med nöjdare och mer engagerade medarbetare som på sikt skulle åstadkomma mer kvalitativa produkter/tjänster med mindre resursslöseri. Resultatet skulle bli nöjdare kunder, men även nöjdare medarbetare och ägare samt mindre slöseri med resurser = en bättre, säkrare och mer hållbar värld!

Vad är roligast i ditt jobb?

Mötet med alla olika människor; nationella och internationella experter inom standardiseringen, deltagare på SIS kvalitetsutbildningar, intressenter och samarbetspartners och mina fantastiska SIS-kollegor!

Vad kommer din blogg att handla om?

Främst kvalitetsledning och tolkning kopplat till den nya utgåvan av ISO 9001:2015. Men också om det nya ISO-projektet med att ta fram en vägledning som bland annat hjälper organisationer att integrera socialt ansvarstagande (ISO 26000) i sina ledningssystem för kvalitet, miljö etcetera.

 Läs hennes första blogginlägg: Känns det tungt att gå över till nya ISO 9001?

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

Bra måste ständigt bli bättre

Blogg

Ju bättre man blir desto mer krävs för att bli ännu bättre. Därför är det oerhört viktigt att kontinuerligt utveckla den tillgängliga kvalitetskompetensen i verksamheten, skriver Lars Sörqvist i sin blogg.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.