nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Sätter medarbetarna på prispallen

Engagerade medarbetare är en avgörande tillgång i dagens verksamheter. Nu lanseras en ny utmärkelse som sätter fokus på det viktiga medarbetarskapet.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Det är undersöknings- och organisationsutvecklingsföretaget Netsurvey som lanserar Powered by people, en utmärkelse till verksamheter som tar sina medarbetarrelationer på allvar. Priset bygger på resultaten från de medarbetarundersökningar som genomförts via Netsurvey, totalt drygt 100 företag i olika branscher och storlekar.

Utmärkelsen delas ut i tre kategorier; största förändringsresa, bästa bygg- och tillverkningsföretag samt bästa service- och tjänsteföretag.

Genom utmärkelsen vill Netsurvey hedra och lyfta företag som har kämpat för sina medarbetarrelationer, utmanat sig själva och lyckats skapa ett framgångsrikt förändringsarbete i sin organisation.

– För att lyckas bra måste bolag vara duktiga på att tidigt inse behoven av att förändras. Därför ser vi ett stort värde i att uppmuntra de företag som lyckas få till ett framgångsrikt förändringsarbete. Det är kraften i människorna som avgör om de lyckas eller inte, säger Stefan Wikström, vd på Netsurvey.

Årets finalister är Stora Enso, Munters, Vasakronan, Volvofinans, Kicks, Aditro, Academic Work och Preem. Vinnarna presenteras den 3 maj.

 Så gör de bästa: Sju knep som stärker medarbetarskapet

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Kvalitetsutveckling en förutsättning för digitalisering

Den megatrend och utmaning vi hör talas om mest just nu är digitalisering. Vi ska alla utveckla våra analoga produkter, tjänster och processer till att bli digitala. Men vad är syftet? Många förknippar digitalisering med resurseffektivitet, att vi ska kunna ersätta människor med appar och elektroniska tjänster av olika slag. Många organisationer och företag har just den målsättningen med digitaliseringen. Här finns det en stor risk att dessa organisationer glömmer bort för vem de digitaliserar – deras kunder och intressenter!

  • Annonskod Huvudspalten 4

Hon lät medarbetarna bestämma aktivitet för samtal

När Catarina Söderlund, marknads- och utbildningschef på Visma Enterprise, hade läst om en chef som bytt ut sina medarbetarsamtal i mötesrum mot aktiviteter bestämde hon sig för att göra samma sak. Nu har hon haft elva samtal på allt från kafé till skridskois.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.