nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Sätter medarbetarna på prispallen

Engagerade medarbetare är en avgörande tillgång i dagens verksamheter. Nu lanseras en ny utmärkelse som sätter fokus på det viktiga medarbetarskapet.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Det är undersöknings- och organisationsutvecklingsföretaget Netsurvey som lanserar Powered by people, en utmärkelse till verksamheter som tar sina medarbetarrelationer på allvar. Priset bygger på resultaten från de medarbetarundersökningar som genomförts via Netsurvey, totalt drygt 100 företag i olika branscher och storlekar.

Utmärkelsen delas ut i tre kategorier; största förändringsresa, bästa bygg- och tillverkningsföretag samt bästa service- och tjänsteföretag.

Genom utmärkelsen vill Netsurvey hedra och lyfta företag som har kämpat för sina medarbetarrelationer, utmanat sig själva och lyckats skapa ett framgångsrikt förändringsarbete i sin organisation.

– För att lyckas bra måste bolag vara duktiga på att tidigt inse behoven av att förändras. Därför ser vi ett stort värde i att uppmuntra de företag som lyckas få till ett framgångsrikt förändringsarbete. Det är kraften i människorna som avgör om de lyckas eller inte, säger Stefan Wikström, vd på Netsurvey.

Årets finalister är Stora Enso, Munters, Vasakronan, Volvofinans, Kicks, Aditro, Academic Work och Preem. Vinnarna presenteras den 3 maj.

 Så gör de bästa: Sju knep som stärker medarbetarskapet

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Står kvalitetsrollen inför ett paradigmskifte?

18:e upplagan av Kvalitetsmagasinet Live

Hallå där Catharina Byström, chefredaktör för Kvalitetsmagasinet. Du kommer moderera Kvalitetsmagasinet Live 29–30 november 2018 där temat är professionellt kvalitetsarbete i praktiken där konferensen kommer sätta utvecklingen inom kvalitetsområdet under lupp. Står kvalitetsrollen inför ett paradigmskifte?

  • Annonskod Huvudspalten 4

Plugga tyska om du vill lyckas i Tyskland

Planerar ni att göra affärer med Tyskland? Se då till att bygga på språkkunskaperna i tyska. Bristen på kunskap om tysk affärskultur och tyska språket är det största hindret mot att svenska företag lyckas på tyska marknaden, visar Tysk-Svenska Handelskammarens enkätundersökningar. Tillsammans med Tyska ambassaden drar nu handelskammaren igång satsningen ”Deutsch – Ditt val!” för att uppmuntra fler skolelever att plugga tyska.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.