nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

SJ prisade för ”Årets briljanta idé”

När tävlingen Fast Food Awards avgjordes den 31 januari vann SJ priset i kategorin ”Årets briljanta idé” för samarbetet med krögarna Kalf & Hansen. Detta samarbete har inneburit att SJs resenärer fått tillgång till 100 procent ekologisk, närodlad och hälsosam mat ombord på tågen.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

– Utmärkelsen är väldigt hedrande för oss. Samarbetet med Kalf & Hansen är otroligt värdefullt då vi tillsammans bidrar till ett ökat intresse för ekologisk och närproducerad mat, som också passar perfekt under tågresan, säger Johan Hallström, ansvarig produktutveckling för mat och dryck på SJ.

Vid SJ pågår även ett kontinuerligt arbete med att fortsätta utveckla och vässa bolagets olika erbjudanden inom bistrosortimentet, där samarbetet med Kalf & Hansen är ett steg på vägen.

– Under 2018 kommer vi kunna presentera flera spännande nyheter som på olika vis berör SJs bistro, berättar Johan Hallström.

Kalf & Hansen lagar all mat i köket i sin restaurang i södra Stockholm med ekologiska och säsongsanpassade råvaror. Maten levereras sedan till SJs snabbtåg på linjerna från Stockholm till Göteborg, Malmö, Sundsvall, Oslo, Jönköping och Uddevalla.

Motiveringen till ”Årets briljanta idé” lyder: 
Den som vinner utmärkelsen ”Årets Briljanta Idé” ska ha gjort det oväntade till det självklara. Idag är det självklart att bli serverad ekologisk snabbmat lagad på råvaror i säsong. Det oväntade är att det sker i tågets bistrosvagn. En eloge för ett gott samarbete med Kalf & Hansen som gagnar hela Sverige!

Vinnarna i de övriga kategorierna blev

Årets Coffee shop – Johan & Nyström, Norrlandsgatan, Stockholm

Årets hjärta – Per-Gunnar Hansson från Villman & Co

Årets Combo – Subway

Årets Leverantör – Karma

Årets Street Food – Jinx Food Truck

Årets Fast Casual – Taku Taku

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

Fyra steg till en lyckad brainstorm

Brainstorming  har överlevt många nya innovativa metoder för problemlösning och idéekläckande. Metoden utvecklades redan på 40-talet av Alex Osborn, reklamman och kreativitetsteoretiker. Hans bok Your Creative Power* från 1948 håller måttet än idag och finns fortfarande i bokhandeln. 

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.