nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Stark vinnare av Bättre skola

Igår offentliggjordes vinnaren av utmärkelsen Bättre skola 2016. Med en stark kvalitetskultur, ett systematiskt arbetssätt och ett tydligt kundfokus är de en klar inspirationskälla för andra skolor, enligt domarkommittén.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Falu Frigymnasium vinner kvalitetsutmärkelsen Bättre Skola 2016. Dessutom får två skolor ta emot Erkännanden för framgångsrik verksamhetsutveckling; Hagaskolan i Örebro och Hudikskolan i Hudiksvall.

Lars Sörqvist, som sitter i domarkommittén och varit med och utvärderat de skolor som varit nominerade, kommenterar vinnaren så här i sin blogg:

– Jag var mycket imponerad då vi analyserade deras arbete i domarkommittén och är väldigt glad över att vi mitt i all debatt om brister i den svenska skolan kan visa upp ett så lysande exempel! Fantastiskt roligt!

Han hoppas nu att många andra skolor kan lära och inspireras av Falu Frigymnasium och att deras arbete ska sporra till fler förbättringar i skolor över hela landet.

Det är i år elfte året i rad som Institutet för Kvalitetsutveckling, SIQ, tillsammans med Skolverket delar ut denna kvalitetsutmärkelse till skolor som bedömts ha kommit långt i sitt kvalitetsarbete. Utmärkelsen riktar sig till alla verksamheter inom skolväsendet och utgår från de regler om systematiskt kvalitetsarbete som återfinns i skollagen.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Digital oförmåga oroar företagsledare

Nästan vartannat företag har påbörjat ett digitalt förändringsprojekt. Men samtidigt är många projekt tyngda av problem och riskerar att avbrytas för att de blir alltför kostsamma. Fujitsu har identifierat fyra kärnområden som är avgörande för att lyckas.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Låt värderingar ligga till grund för nya strategier

Oväntade samarbeten kan ge synergier som är värdefulla när en verksamhet går igenom stora förändringar. Men för att lyckas gäller det att inte tappa bort de grundläggande värderingar som styr verksamheten. Då är risken stor att kunderna känner sig svikna, visar en färsk avhandling.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.