nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Swebus satsar på kvalitet och pålitlighet

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Med 190 miljoner kunder varje år vill Swebus förbättra sin kundnöjdhet, där pålitlighet är det viktigaste för kunderna.

Därför har de dragit igång ett stort arbete med sin kvalitetsutveckling genom samverkan med Bilprovningen och leverantören Volvo. Bland annat ska man förbättra kontrollbesiktningsresultaten genom att utse ett förbättringsteam med partners från de tre samarbetande bolagen. Förebyggande underhåll av fordonsparken är också viktigt och ekonomiskt fördelaktigt.

Målsättning, arbete med ständig förbättring och uppföljning ska hjälpa Swebus att lyckas.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Standarder skapar tillväxt

Användningen av standarder skapar tillväxt, framförallt inom tillverkningsindustrin. Det visar en nyligen genomförd nordisk studie.
– Vinsterna med att använda standarder överstiger kostnaderna, säger Thomas Idermark, vd för SIS, Swedish Standards Institute.

  • Annonskod Huvudspalten 4

AI kan bli hävstång för svensk ekonomi

Användningen av artificiell intelligens (AI) kan bli rena hävstången för svensk ekonomi. Men för att kunna ta tillvara de stora möjligheterna krävs en nationell strategi med bland annat satsningar på utbildning, forskning och utveckling av regelverk, visar en analys som innovationsmyndigheten Vinnova tagit fram på uppdrag av regeringen.

Nöjdare miner med buss än med tåg och flyg

Trots problemen med förseningar kan många persontransportföretag glädja sig åt nöjda kunder. Och allra nöjdast kunder har bussbolagen, visar årets studie från Svenskt Kvalitetsindex. Det företag som än en gång får högst betyg är Nettbuss med sina båda varumärken Nettbuss Bus4You och Nettbuss express.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.