nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Ta kontroll över målen

Malmedveten

Vill du lära dig planera och prioritera efter annat än magkänsla, samvete och god vilja? Som läsare av KM har du nu möjlighet att ta del av David Stiernholms knep att frigöra tid till det som faktiskt är viktigt. Läs eller lyssna på hans senaste bok Målmedveten här.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Varje dag ställs vi inför en oändlig mängd val. Vi prioriterar, väljer och väljer bort. För att få rätt saker gjorda i tid och för att de ska hålla i längden, behöver vi prioritera efter annat än magkänsla, samvete och god vilja. Prioritering är en knepig sak. Alltför ofta väljer vi den uppgift som är mest bråttom, på bekostnad av de som kanske inte är lika akuta, men oerhört mycket viktigare.

I boken Målmedveten – Prioritera rätt och säg nej med gott samvete reder David Stiernholm ut skillnaden mellan bråttom och viktigt. När du vet skillnaden är det lättare att formulera konkreta och lättillgänglig mål i vardagen. När du lär dig att planera efter dina mål kan du frigöra tid och sluta prioritera efter brådska. Känslan av att äga din egen planering ger överblick i vardagen och mer energi.

I samarbete med Kontentan kan du som läsare av Kvalitetsmagasinet just nu ta del av en sammanfattad version av boken, antingen som text eller ljudfil, helt utan kostnad. Boken är tillgänglig fram till nästa nummer av Kvalitetsmagasinet kommer ut.

Klicka här för att ladda ner boken.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Ny som bloggare på KM

Vad är kvalitetskultur, vad innebär socialt ansvarstagande för kvalitetsarbetet och vad händer med kvalitetsrollen framöver? Det är några av de frågeställningar som KM:s nya bloggare brinner för. Först ut är Åsa Rönnbäck, SIQ.

Fokusera på kvalitetskulturen

Blogg

Kortsiktighet sätter käppar i hjulet för kvalitetsarbetet, det saknas ofta en kvalitetskultur. Men vilka beteenden formar en kvalitetskultur? Och går den att mäta? Ny forskning har börjat hitta svaren, berättar Åsa Rönnbäck i sin blogg.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Arbetsförmedlingens resa – Från kontroll till service

2013 stod Arbetsförmedlingen på botten i alla förtroendemätningar. Skalan nedåt fick byggas på för att de fick så låga siffror. Det blev början på ett arbete med både kund- och medarbetarresor för att vända trenden och hitta rätt förbättringsmöjligheter.

Lyckade innovationer kräver träffektivitet

Går det att vara innovativ i en effektiv värld? Magnus MackAldener, chef för Scanias transmissionsutveckling, menar att vi istället behöver vara träffektiva för att lyckas skapa framgångsrika innovationer. På Kvalitetsmagasinet Live berättade han om Scanias metod.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.