nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Upptäck kreativitetens hemligheter

creator2

Hur hittar man de där unika idéerna som ingen annan har tänkt på tidigare? Som läsare av KM kan du nu ta del av de allra bästa knepen. Läs eller lyssna på The Creator’s Code här.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

I The Creator’s Code har författaren Amy Wilkinson intervjuat 200 personer som på olika sätt nått framgång med sina idéer. De flesta av dem har använt sig av ett antal specifika beteenden och metoder.

Boken innehåller exempel på hur du kan dra nytta av dessa erfarenheter för att själv lyckas i ditt skapande. Exempelvis får du veta hur du kan skaffa dig konkurrensfördelar genom att tänka och handla som en stridspilot. Eller hur du genom att leta efter likheter kan hitta nya användningsområden för gamla tekniker.

I samarbete med Kontentan kan du som läsare av KM just nu ta del av en sammanfattad version av boken, antingen som text eller ljudfil, helt utan kostnad. Boken är tillgänglig fram till nästa nummer av tidningen kommer ut.

Klicka här för att ladda ner boken.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Ny som bloggare på KM

Vad är kvalitetskultur, vad innebär socialt ansvarstagande för kvalitetsarbetet och vad händer med kvalitetsrollen framöver? Det är några av de frågeställningar som KM:s nya bloggare brinner för. Först ut är Åsa Rönnbäck, SIQ.

Fokusera på kvalitetskulturen

Blogg

Kortsiktighet sätter käppar i hjulet för kvalitetsarbetet, det saknas ofta en kvalitetskultur. Men vilka beteenden formar en kvalitetskultur? Och går den att mäta? Ny forskning har börjat hitta svaren, berättar Åsa Rönnbäck i sin blogg.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Arbetsförmedlingens resa – Från kontroll till service

2013 stod Arbetsförmedlingen på botten i alla förtroendemätningar. Skalan nedåt fick byggas på för att de fick så låga siffror. Det blev början på ett arbete med både kund- och medarbetarresor för att vända trenden och hitta rätt förbättringsmöjligheter.

Lyckade innovationer kräver träffektivitet

Går det att vara innovativ i en effektiv värld? Magnus MackAldener, chef för Scanias transmissionsutveckling, menar att vi istället behöver vara träffektiva för att lyckas skapa framgångsrika innovationer. På Kvalitetsmagasinet Live berättade han om Scanias metod.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.