nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Utkom 25 maj 2016

Nr 2016-3

TEMA Kvalitetskultur

  • Kvalitetskultur synas i sömmarna
  • ”Schemalägg förbättringsarbetet”
  • ”Vi lägger mycket tid på samtal”
  • ”Ledarna måste vara övertygade”
  • Fyra sätt att odla kulturen

Dessutom:

På Ahlsell tar förbättringsarbetet inte semester.
Skapa struktur för bättre möten.
Så lyckas du med revisionen.

VÄSSAT Fånga den samlade hjärnkraften.
MÖTET Amanda Lundeteg, Allbright.
RECENSERAT Neuroledarskap av Katarina Gospic och Stefan Falk.

Prenumerera
Köp digitalt lösnummer

Senaste nyheterna

  • Annonskod Huvudspalten 4

IKEA ett starkt varumärke lokalt och globalt

IKEA är inte bara Sveriges starkaste varumärke, utan har även en stark ställning globalt med en sjundeplats i YouGovs senaste varumärkesranking. Det varumärke som ökat mest i varumärkesstyrka på den svenska marknaden är Swedbank.

Fem populäraste arbetsgivarna bland nyanlända akademiker

Volvo Group toppar listan över vilka arbetsgivare som är populärast bland nyanlända akademiker, visar statistik från praktikprogrammet Jobbsprånget, som drivs av Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA). Projektet ger nyanlända akademiker fyra månaders praktik hos svenska arbetsgivare över hela landet.

Rätt träning viktigare än gener

Recension

I boken ”Peak, vetenskapen om att bli bättre på nästan allt”, berättar författarna om sanning bakom 10 000-timmarsregeln. Det handlar mer om träning än talang. Framförallt rätt sort övning visar författaren K Anders Ericsson i sin banbrytande forskning.