nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Utkom 12 december 2017

Nr 2017-6

TEMA Kompetensutveckling

  • Kvalitetsrollen blir allt mer strategisk.
  • Utbilda medarbetarna i att ta ansvar.
  • Alla behöver utvecklas kontinuerligt .
  • Så ökar du andras arbetsglädje.

Dessutom:
Svenska pauspogram används i 30 länder.
Halverade handläggningstider för bygglov i Norrtälje.
Ökat fokus på omvärldsbevakning i nya Iso.

VÄSSAT Vem ska göra jobbet?
MÖTET Amelie Silfverstolpe, samhällsentreprenör.
RECENSERAT Lär dig slippa psykopater i teamet

Prenumerera
Köp digitalt lösnummer

Senaste nyheterna

Underlätta kundens värdeskapande med tjänstelogik

Recension

I boken Tjänstelogik, Per Skalén, beskrivs tjänstelogik som ett sätt att förstå, leda och utveckla en verksamhet. Den bygger på flera års forskning om tjänstelogik och lyfter praktiska exempel från tjänsteföretag, industriföretag och offentliga organisationer, till exempel Spotify, Ikea, Volvo och Skatteverket.

5 steg till ett agilt företag

Släpp toppstyrningen och agera som ett fiskstim

Styrelseproffset Lennart Francke, som har en bakgrund inom bankvärlden, är en stark förespråkare av ett agilt arbetssätt. Han är orolig för att svenska företag blir allt mer toppstyrda när det enligt honom är flexibilitet och kundorientering som är det vinnande konceptet.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Kvaliteten på våra badvatten allt bättre

Kvaliteten på svenska badvatten blir allt bättre. Fler än nio av tio så kallade EU-bad, som är föremål för regelbundna kvalitetskontroller, har ett badvatten som klassificeras som utmärkt, bra eller tillfredsställande, visar Havs- och vattenmyndighetens och Folkhälsomyndighetens rapport om Sveriges badvattenkvalitet.