nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Utkom 21 februari 2018

Nr 2018-1

Tema Förbättringsarbete:
-Virtuell verktygslåda skapar innovation.
-Fem fallgropar för ett lyckat förbättringsarbete.
-Scandics nya system för att hantera sjukfrånvaro.

Dessutom:
Så skiljer du på kränkande särbehandling och  och konflikter.
Så ökade Västtrafik kundnöjdheten i trafiken.
Spelsinne viktig egenskap för framtidens ledare.
MÖTET: Gun Sätterman, kvalitetsprofil med hållbart ledarskap i fokus.
VERKTYGSLÅDAN: konsten att använda LinkedIn på rätt sätt.
RECENSCERAT: Pröva dig fram när svaret inte finns.

Prenumerera

 

Senaste nyheterna

Underlätta kundens värdeskapande med tjänstelogik

Recension

I boken Tjänstelogik, Per Skalén, beskrivs tjänstelogik som ett sätt att förstå, leda och utveckla en verksamhet. Den bygger på flera års forskning om tjänstelogik och lyfter praktiska exempel från tjänsteföretag, industriföretag och offentliga organisationer, till exempel Spotify, Ikea, Volvo och Skatteverket.

5 steg till ett agilt företag

Släpp toppstyrningen och agera som ett fiskstim

Styrelseproffset Lennart Francke, som har en bakgrund inom bankvärlden, är en stark förespråkare av ett agilt arbetssätt. Han är orolig för att svenska företag blir allt mer toppstyrda när det enligt honom är flexibilitet och kundorientering som är det vinnande konceptet.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Kvaliteten på våra badvatten allt bättre

Kvaliteten på svenska badvatten blir allt bättre. Fler än nio av tio så kallade EU-bad, som är föremål för regelbundna kvalitetskontroller, har ett badvatten som klassificeras som utmärkt, bra eller tillfredsställande, visar Havs- och vattenmyndighetens och Folkhälsomyndighetens rapport om Sveriges badvattenkvalitet.