nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Vägen till vinnande kundupplevelser

Många säger att de är kundorienterade, men få är det i praktiken. Daniel Ewerman förklarar hur smarta organisationer gör.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

I ett tidevarv kännetecknat av krävande kunder med god tillgång till information är kundens intryck av din organisation och dess produkter avgörande för framgång. Att hitta effektiva sätt att säkerställa bra kundupplevelser är därför en viktig utmaning. I denna bok diskuteras vad kundupplevelse är och hur man kan skapa vinnande kundupplevelser.

En strategi för bra kundupplevelser måste bygga på var vi är idag och var vi ska vara i morgon, det vill säga nuläge och nyläge. Mål för kundupplevelser ska sättas och sedan ska vi ta oss dit.

Ett av råden i boken är: Utveckla vad kunderna tycker du ska vara bra på och lägg inte resurser på det du själv tycker du är dålig på.

Det handlar här inte om att fråga vad kunden vill ha utan om att förstå behovet. Lyssna med en stor portion empati och verklig vilja att förbättra för kunden. Försök höra och förstå det osagda. Detta är svårt, men kan vara avgörande.

Läs mer på nästa sida: Att upptäcka ”spunken”

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Kvalitetsutveckling en förutsättning för digitalisering

Den megatrend och utmaning vi hör talas om mest just nu är digitalisering. Vi ska alla utveckla våra analoga produkter, tjänster och processer till att bli digitala. Men vad är syftet? Många förknippar digitalisering med resurseffektivitet, att vi ska kunna ersätta människor med appar och elektroniska tjänster av olika slag. Många organisationer och företag har just den målsättningen med digitaliseringen. Här finns det en stor risk att dessa organisationer glömmer bort för vem de digitaliserar – deras kunder och intressenter!

  • Annonskod Huvudspalten 4

Hon lät medarbetarna bestämma aktivitet för samtal

När Catarina Söderlund, marknads- och utbildningschef på Visma Enterprise, hade läst om en chef som bytt ut sina medarbetarsamtal i mötesrum mot aktiviteter bestämde hon sig för att göra samma sak. Nu har hon haft elva samtal på allt från kafé till skridskois.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.