Vårda varumärket

Hur utvecklar man ett varumärke till en värdeskapande tillgång i verksamheten? Och hur påverkar man värdemärkets riktning? Det ger boken Varumärket – vår viktigaste tillgång svar på.

Boken av Jan Treffner ger en grundläggande kunskap om varumärken, hur de fungerar och hur de påverkar, vilka trender och hot som behöver identifieras för att varumärken ska kunna värderas. Att ha förståelse menar han är viktigt för att man ska kunna påverka varumärkets värde i rätt riktning. Boken behandlar även den nya standarden Iso 10668 Brand valuation – Requirements for monetary brand valuation och de krav som ställs för att uppfylla den. Boken ges av Studentlitteratur.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste