nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Verktyg tar tempen på jobbet

En välmående företagskultur är en viktig förutsättning för ökad lönsamhet. Winningtemp håller koll på läget i realtid.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Att vänta ett år på utvecklingssamtal är inget för dagens medarbetare som är vana den direkta feedback som sociala medier ger. Winningtemp lanserar därför ett digitalt verktyg som visuellt visar temperaturen på förhållandet mellan företaget och de anställda.

Verktyget samlar in realtidsdata och kartlägger hela eller delar av organisationen. På så vis kan man snabbt lokalisera om det finns ett problem.

– Realtidsdata är avgörande för att företag ska kunna agera proaktiv istället för reaktivt. Verktyget är ett hjälpmedel för att skapa en mer trivsam arbetsplats men det ändrar inte företagets ledarskapsfilosofi eller organisation, säger Pierre Lindmark, en av grundarna till Winningtemp.

Winningtemp är en svensk innovation som har statligt innovationsstöd och är delfinansierat av Europeiska Unionen/Västra Götalandsregionen och Almi.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Ny som bloggare på KM

Vad är kvalitetskultur, vad innebär socialt ansvarstagande för kvalitetsarbetet och vad händer med kvalitetsrollen framöver? Det är några av de frågeställningar som KM:s nya bloggare brinner för. Först ut är Åsa Rönnbäck, SIQ.

Fokusera på kvalitetskulturen

Blogg

Kortsiktighet sätter käppar i hjulet för kvalitetsarbetet, det saknas ofta en kvalitetskultur. Men vilka beteenden formar en kvalitetskultur? Och går den att mäta? Ny forskning har börjat hitta svaren, berättar Åsa Rönnbäck i sin blogg.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Arbetsförmedlingens resa – Från kontroll till service

2013 stod Arbetsförmedlingen på botten i alla förtroendemätningar. Skalan nedåt fick byggas på för att de fick så låga siffror. Det blev början på ett arbete med både kund- och medarbetarresor för att vända trenden och hitta rätt förbättringsmöjligheter.

Lyckade innovationer kräver träffektivitet

Går det att vara innovativ i en effektiv värld? Magnus MackAldener, chef för Scanias transmissionsutveckling, menar att vi istället behöver vara träffektiva för att lyckas skapa framgångsrika innovationer. På Kvalitetsmagasinet Live berättade han om Scanias metod.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.