Myndigheterna har förbättrat sin tillgänglighet, kompetens och samverkan men företagen efterlyser fortfarande bättre förståelse för företagens villkor. Det är några resultat av Näringsdepartementets undersökning bland företag med färre än 250 anställda.
Företagens bedömning av en myndighet i sin helhet mäts med hjälp av Nöjd-Kund-Index. Resultatet varierar från lägsta index på 44 till högsta på 67 eller från godkänt till med visst beröm godkänt. Myndigheter med mer kontrollerande uppgifter får generellt något lägre betyg.


