Kundupplevelsen är avgörande för såväl lönsamhet som effektivitet. Men varför blir vissa organisationer mästare inom denna affärskritiska gren? Hur går du från att ha tåliga kunder till nöjda kunder? I boken, Kundupplevelse – varför vissa organisationer lyckas och andra inte, ger författaren Daniel Ewerman svar på hur du lyckas med att skapa positiva kundupplevelser.
Att kundupplevelser alltför ofta blir dåliga beror inte på dåliga intentioner, utan snarare på en rad felbeslut. Beslut som inte utgått ifrån kunden, utan där andra prioriteringar har fått företräde. Att skapa en bättre kundupplevelse handlar om det du levererar till dina kunder idag, i dina befintliga tjänster, men även imorgon, i helt nya erbjudanden. Vem vinner i en hårdare konkurrens när fler slåss om samma kunder med samma erbjudande? Hur ska framtiden se ut? Vilken är nästa innovation i din bransch som ändrar spelreglerna? Mycket är osäkert. Det enda som är säkert är att ju mer kunskap du har om dina kunder, desto lättare blir det för dig att öka kundvärdet i din tjänst eller produkt, och desto större blir chansen för dig att behålla dina kunder och att locka till dig nya.