Malmö stad är bäst på att sprida viktig information till sina medarbetare. Kommunen tog hem segern i Nordisk Kommunikations undersökning Intern Kommunikation 2009.
– Kommunikationen har inget egenvärde, säger Helene Persson, men det är ett oerhört värdefullt smörjmedel för att verksamheten ska fungera – och för att medarbetarna ska kunna arbeta effektivt och känna sig delaktiga, säger Helene Persson, ansvarig för att utveckla kommunens kommunikation.


