nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Kvalitets- och miljöchef

Om dig

Kravprofil
– Akademisk teknisk utbildning eller motsvarande
– Branscherfarenhet från fordon, medicinteknik och/eller verkstadsindustri eller andra industrier med högt ställda kvalitetskrav
– Erfarenhet av produktkvalitetsarbete, som specialist eller chef
– Goda kunskaper inom ISO-14001 och ISO-9001 är ett krav
– Kunskap inom kvalitetsstandard IATF16949 är starkt önskvärt
– Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Tyska är önskvärt
– Körkort

Personliga egenskaper
Du är konsultativ och trivs i rollen som ledare där du genom inspiration och stöttning påverkar din omgivning till att göra kvalitetstänkande till en naturlig del av det dagliga arbetet. Du arbetar strukturerat, metodiskt, långsiktigt och är van vid att arbeta mot fastställda mål. Vidare har du god kommunikationsförmåga, är tålmodig, pedagogisk, tydlig och har integritet.

Dina arbetsuppgifter

Som kvalitets- och miljöchef ansvarar du för att implementera, leda och utveckla arbetet i kvalitetsgruppen avseende kvalitetssäkring inom våra produktområden. Ditt ansvar är att säkerställa att kvalitetskrav från kunder, leverantörer och företaget uppfylls under hela produktlivscykeln samt att arbeta med ständiga förbättringar av kvalitetsrelaterade rutiner och processer. Vidare ansvarar du för utveckling av vårt kvalitetsledningssystem, vår kvalitetscertifiering enligt IATF16949 samt miljöcertifieringen enligt ISO-14001. Arbetet utförs tillsammans med tre medarbetare som du har personalansvar för; en kvalitetsingenjör och två mättekniker. Rollen innebär ca 15 övernattningar per år. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Tjänsten är placerad i Söderköping.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

– Leda och fördela kvalitetsavdelningens arbete
– Upprätthålla och utveckla ledningssystemet
– Driva fastställandet av kvalitets- och miljömål i ledningsgruppen
– Systematiskt driva arbetet med ständiga förbättringar
– Ledningens representant i kvalitets- och miljöfrågor samt för kundklagomål
– Hantera myndighetskontakter i kvalitets- och miljörelaterade ärenden
– Driva och utveckla avvikelserapporteringar
– Driva förbättringsprojekt avseende kvalitet och miljö
– Planera och genomföra revisioner internt och externt
– Utbildningsansvarig gällande kvalitets- och miljöledningssystem

Om oss

Sura Magnets är Skandinaviens ledande tillverkare och leverantör av formsprutade permanentmagneter för bl.a. sensorapplikationer inom fordonsindustrin i Europa och USA med huvudkontor och produktion i Söderköping. Sura Magnets har ca 45 anställda och omsätter ca 85 miljoner SEK. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en internationell miljö där du är navet i vår vidareutveckling av vårt kvalitetsarbete för att överträffa våra kunders krav. Vi står inför en expansion och har haft stadig tillväxt senaste åren och med stabila långsiktiga ägare som uppmuntrar vår satsning att kanske inte bli störst, men bäst i branschen på det vi gör. Besök gärna vår hemsida: www.suramagnets.se

Sura Magnets samarbetar med Nyckelrekrytering i denna rekrytering. Vi tar enbart emot ansökningar via angiven länk. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsult på Nyckelrekrytering, Ella Pourmand: ella.pourmand@nyckelrekrytering.se, 072-3399011.

Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan snarast.

Annonsör Sura Magnets

Ansökan stängd

Ansökningstiden för tjänsten har passerat.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

Fler nyheter

Digg är navet för offentlig digitalisering

Digitalisering handlar inte bara om ny teknik, utan minst lika mycket om förändringar av kultur och värderingar. Det menar Anna Eriksson, generaldirektör för den nya Myndigheten för digital förvaltning eller Digg som den populärt kallas.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Nu möter Iso 9001 framtidens krav

Som vi alla vet förändras världen runt omkring oss snabbare och snabbare, vilket gör att organisationer på ett helt annat sätt än tidigare måste omvärldsbevaka och anpassa sig till nya förhållande – så också ISO 9001 och övriga ISO-standarder.

Storbankerna utmanar med personlig service

Nischbankerna har fortsatt hög kundnöjdhet, men utmanas allt mer av de stora etablerade bankerna som stärker sin position genom en kombination av digitala tjänster och personlig service. Det visar årets kundundersökning från Svenskt Kvalitetsindex, SKI om bolån, fastighetslån, privatlån och sparande.