Kvalitetssamordnare till MKB

Om tjänsten

Kvalitetssamordnare till MKB

Tjänst: Kvalitetssamordnare till MKB

Företag: MKB

Sista ansökan: 2019-09-08

Ansökan: Ansök här

Alla behöver en bra och trivsam plats att bo på. Som medarbetare på MKB får du vara med och utveckla bostadsmarknaden i Malmö, en uppgift som är både utmanande och mycket givande. Du blir en del i arbetet med att förverkliga vår vision ”Hem för var och en” och delar du vår övertygelse lovar vi dig världens roligaste jobb och arbetsplats!

Isaksson Rekrytering & Bemanning söker nu i samarbete med MKB Fastighets AB en innovativ och hängiven Kvalitetssamordnare. Är du den vi söker?

OM TJÄNSTEN

MKB strävar alltid efter kostnadseffektivitet, hållbarhet och god kvalitet i våra underhållsprojekt. Som en del i det arbetet söker vi nu en Kvalitetssamordnare till vår underhållsgrupp.

Som Kvalitetssamordnare på MKB är en viktig del i ditt arbete att ständigt vidareutveckla avdelningens verksamhetsrutiner utifrån till exempel förändringar inom lagstiftningen och nya eller ändrade krav.

Som Kvalitetssamordnare kommer du även att arbeta med att bevaka lagar och vara ett stöd för projektledarna kring byggprocessen samt se hur processen kan effektiviseras och förbättras.

Som stöd och resurser för att lösa dina arbetsuppgifter har du dina kollegor i underhållsgruppen.

Du tillhör underhållsavdelningen och rapporterar till Underhållschefen.

De viktigaste arbetsuppgifterna och ansvarsområdena i tjänsten är:

· Dokumentera och utveckla arbetsprocesser
· Agera stöd åt projektledarna i byggprocessen
· Bevaka lagar och regler kring byggprocessen
· Delaktighet i arbetet att implementera ett verksamhetssystem
· Kvalitetsgranska upphandlingsdokument

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av kvalitetsarbete och verksamhetsutveckling inom bygg/fastighet.

Vi tror att du har en bakgrund som verksamhetsutvecklare, KMA eller byggprojektledare, troligtvis från ett annat fastighetsbolag, entreprenadföretag eller offentlig fastighetsförvaltning.

För att vara framgångsrik som Kvalitetssamordnare tror vi att du också har:

· God kunskap och erfarenhet inom byggprocessens olika delar
· Kompetens inom kvalitet, arbetsmiljö och miljö, kopplat till byggprojekt
· Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
· Meriterande med erfarenhet av arbete med olika verksamhetssystem
· Meriterande med kunskaper inom IT

Som person är du strukturerad och engagerad med förmåga att tänka i nya banor.

Andra egenskaper vi bedömer viktiga för att lyckas i rollen är att du är ansvarstagande med god samarbetsförmåga.

VI ERBJUDER

MKB Fastighets AB är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag med över 310 anställda. Med drygt 23 800 lägenheter och 1 000 kommersiella lokaler, till ett värde av ca 35,5 miljarder kronor, och med 32 procent av hyresmarknaden är MKB det största fastighetsbolaget i Malmö.

Vi arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och är stolta över att vara det första HBTQ certifierade fastighetsbolaget.

Du erbjuds arbete i en trevlig organisation där man lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta och där tre kärnvärden; modiga, enkla och tillsammans, ligger till grund för det arbetet. Dessutom har vi jättegott kaffe!

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar MKB Fastighets AB med Isaksson Rekrytering & Bemanning AB. Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ira Isaksson på 0704-85 75 59.

Isaksson Rekrytering & Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration.

Isaksson Rekrytering & Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv.

Vi är medlemmar i Sveriges byggindustrier.

Vårt nyhetsbrev

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Kvalitetsmagasinet sparar mina uppgifter