Kvalitetsstrateg till Praktikertjänst

Om tjänsten

Kvalitetsstrateg till Praktikertjänst

Tjänst: Kvalitetsstrateg till Praktikertjänst

Företag: Praktikertjänst AB

Sista ansökan: 2021-08-22

Ansökan: Ansök här

Brinner du för kvalitetsfrågor och har erfarenhet av ISO, revisionsarbete och ledningssystem? Ser du dig om efter en ny utmaning och vill arbeta i ett ledande bolag inom tandvård och hälso- och sjukvård? Läs då vidare! Detta är en tillsvidareanställning på heltid hos Praktikertjänst med placering i ljusa, trevliga och moderna lokaler centralt i Stockholm.

Tjänsten ska tillsättas snarast enligt överenskommelse, dock senast januari 2022. Urval och intervjuer kommer att påbörjas i mitten av augusti. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Kvalitet och patientsäkerhet går som en röd tråd genom Praktikertjänsts alla verksamheter. Som kvalitetsstrateg har du en samordnande roll och du arbetar nära kvalitetschef och tillsammans med specialistfunktionerna inom bolaget. Detta innefattar exempelvis revisioner, att säkra anbudskrav samt att sammanställa och analysera nyckeltal för styrning inom kvalitetsområdena.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

  • Utveckla och implementera Praktikertjänsts ledningssystem
  • Ta fram beslutsunderlag, statistik och analys avseende regelbunden uppföljning
  • Hålla workshops och webbinar för användarna
  • Agera projektledare för till exempel vidareutveckling av applikation i Praktikertjänsts ledningssystem eller certifiera för ytterligare ISO standard
  • Intern revisionsledare; urval, förberedelse och planering, samordning, analys, sammanställning och presentation av resultat
  • Intern och extern ISO revision; ta fram revisionsplan, kommunicera och tolka resultat, följa upp och driva korrigerande åtgärder
  • Uppföljning och analys; lagefterlevnadskontroll, årliga uppföljningar, kvalitetsdiplomering

Utöver det ingår även andra uppgifter såsom att utveckla arbetssätt och metoder för att säkerställa att det systematiska kvalitetsarbetet följer med utvecklingen inom området, delta i olika projekt samt att bistå med din kompetens inom kvalitetsfrågor till övriga avdelningar och verksamheten. Du kommer att tillhöra ett team med totalt 12 medarbetare och rapportera till kvalitetschef.

Vem är du?

  • Vi söker dig med kunskap och erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete såsom uppföljningsarbete, metodutveckling och utredningsarbete inom tandvård eller hälso- och sjukvårdsområdet.
  • För att bli framgångsrik i rollen måste du vara van att leda och driva interna förbättringsprojekt med ett strategiskt förhållningssätt samt ha erfarenhet inom revisionsledning.
  • Du har en relevant högskoleutbildning, gärna inom ett legitimationsyrke.
  • Som person är du analytisk och strukturerad med en övergripande helhetssyn samt en god omvärldsorientering.
  • Tjänsten innefattar många kontaktytor, därför behöver du vara samarbetsinriktad med en positiv attityd och duktig på att skapa goda relationer där du på ett pedagogiskt sätt kan tydliggöra olika sammanhang för berörda.
  • Vidare är du stresstålig, tar gärna egna initiativ och kan självständigt prioritera och planera egna arbetsuppgifter i periodvis högt tempo. Utöver detta värdesätter vi en pragmatisk inställning, stark integritet och en utpräglad förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Känner du igen dig i denna beskrivning, tveka inte att söka!

Om verksamheten

Praktikertjänst har utvecklat Vårdsverige i 60 år och är Sveriges största vårdgivare inom privat tandvård och hälso- och sjukvård. Affärsmodellen är unik med 1 300 aktiva delägare som är både verksamhetsansvariga och anställda på mottagningar runt om i landet. Delägarna är tandläkare, läkare, tandtekniker, tandhygienister, sjukgymnaster/fysioterapeuter, psykoanalytiker/terapeuter, psykologer, kiropraktorer, sjuksköterskor, barnmorskor, logopeder och dietister. Omsättningen uppgår till cirka 8,5 miljarder kronor och antalet medarbetare är drygt 6 700.
Läs mer på: http://www.praktikertjanst.se

Välkommen med din ansökan!

Kunskapsmaterial

Bloggar

Böcker

Karriär

Ledare

Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.