Det är en mulen förmiddag i Borlänge, men platschefen Sanna Nybergs leende är soligt när hon möter upp på Ateas kontor. Tills för några år sedan hyste den moderna glasbyggnaden en hustillverkare. Det enda spåret nu är en vägghängd, flera meter stor folkloristisk träskulptur innanför dörrarna, som bryter av rejält mot den i övrigt moderna IT-miljön.
Släpp aldrig kunden ur sikte!
Mötet
Från reaktiv till proaktiv, och från kontroll till verksamhetsutveckling. Svenskt kvalitetsarbete har genomgått en enorm förändring under de senaste tolv åren, konstaterar Sanna Nyberg, platschef på Ateas dalakontor.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
FAKTA
Sanna Nyberg
Ålder: 39 år.
Bor: Leksand.
Familj: Man och två döttrar.
Utbildning: Civilingenjör inom verksamhetsutveckling och kvalitet på KTH, lärarexamen i matematik och fysik från Stockholms universitet, Master Black Belt enligt Sex Sigma och Lean Management vid Sandholm Associates. SIQ:s examinatorsutbildning. ITIL.
Karriär: Sandholm Associates, konsult och utbildare på Sandholm Associates från 2008. Ansvarade för och utvecklade Clas Ohlsons processmodell och ansvarade för koncernens förbättringsarbete 2012–2019. Seniorkonsult och PMO-ansvarig på Atea 2019–2021, Platschef på Atea Dalarna sedan 2021.
Intressen: ”Styrketräning, löpning, boxning och är en riktig bokmal.”
Styrka: ”Driven people person som brinner för inkluderande ledarskap.”
Så rensar hon tankarna: Med styrketräning eller löpning.
I entrén finns ytterligare en detalj som fångar besökarens öga. Mitt i blickfånget för den nyanlända tronar en rejäl, guldglänsande pokal, vars inskription talar om att det är ett vandringspris. ”Våra värderingar” står det på piedestalen. Pokalen tilldelas en medarbetare som utmärkt sig varje månad, och är en av de första förändringarna som Sanna Nyberg introducerade när hon tillträdde som platschef på Ateas dalakontor 2021.


