nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Utkom 31 maj 2017

Nr 2017-3

TEMA Kvalitetsmodeller

  • ”Vi måste hitta tillbaka till glöden och passionen”.
  • Kvalitetsmodell för alla.
  • Likheterna är mer intressanta än skillnaderna.
  • SIQ:s nya modell för kvalitetsarbete: Aktuell, relevant och med fokus på handling. 
  • Tyst i tolkningsgruppen.

Dessutom:
Pia Sundhage coachar det friska.
Ledaren är ingen superhjälte.
Ica-handlare inspirerar primärvården.

VÄSSAT Steget från statlig styrning.
MÖTET Erna Zemlin-Ekenhem, Arbetsmiljöverket.
RECENSERAT Silicon Valley-modellen av Annika Steiber och Sverker Alänge.

Prenumerera
Köp digitalt lösnummer

Senaste nyheterna

Så jobbar Telia för att få toppbetyg

Med personliga relationer, fokus på service och en mänskligt kontakt när tekniken strular har Telia placerat sig i topp när det gäller nöjda kunder i mobilbranschen.
– Hemligheten ligger i en kombination av bra digitala tjänster och personliga relationer, säger Patrik Granström, chef för små och medelstora företag på Telia.

  • Annonskod Huvudspalten 4