nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Utkom 10 april 2018

Nr Nr 2018-2

Nr 2 tema kvalitetsforskning:
-Mjuka värden är kvalitetsarbetets största utmaning.
-Konsten att ha noll fel och skapa nytänkande, samtidigt.
Läs dessutom:
-Personlighet och närhet viktigare än teknik för hög kundnöjdhet.
-Lokalt och digital ger Handelsbanken nöjdare kunder.
-Motala fångar upp idéer med nytt ledningssystem.
-Så lyckas Stora Enso med förbättringsarbetet.

MÖTET: Åsa Lundqvist Coey, komplexitetsdoktorn som slutat predika om enkla managementrecept och istället uppmuntrar chefer att ta relationer på allvar.
RECENSION:Komplext om tjänstelogik. 
LEDARSKAP: Sju tips för den framtida ledaren. 

Prenumerera 

Köp digitalt lösnummer: 

 

 

Senaste nyheterna

  • Annonskod Huvudspalten 4

Mobiloperatörerna med nöjdast kunder

Både privat- och företagskunder blir allt mer nöjda med sina mobiloperatörer. Men det räcker inte längre med bra tekniska tjänster, utan handlar nu om helt andra saker för att kunderna ska bli belåtna, visar en färsk studie från Svenskt Kvalitetsindex, SKI, som rankat operatörerna med nöjdast kunder.