nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Utkom 29 augusti 2018

Nr 2018-4

TEMA: KVALITETSROLLENS NYA FUNKTION Experterna talar om ett paradigmskifte. Forskningen om en breddad roll. Utvecklingen går allt mer mot att den kvalitetsansvarige blir en brobyggare mellan olika områden. Det kräver ny kunskap om både ledarskap, miljö och hållbarhet. Men samtidigt kommer kvalitetsprofessionen även i fortsättningen att ansvara för att etablera och sköta driften av ledningssystem.

>>>Gå inte i planeringsfällan. Det är inget kvalitetsarbete förrän man har en resultatförbättring konstaterar forskaren Henrik Eriksson. Därför ska du satsa mer på ledarskap och mindre på planering. 

>>>Sisab tänkte utanför boxen och använde aktiviteter som både bingo och blindträff för att skapa en beteendeförändring.

MÖTET: Heléne Lidströms sju steg till en framgångsrik förändring.

Prenumerera 

Köp digitalt lösnummer:

 

Senaste nyheterna

Mobiloperatörerna med nöjdast kunder

Både privat- och företagskunder blir allt mer nöjda med sina mobiloperatörer. Men det räcker inte längre med bra tekniska tjänster, utan handlar nu om helt andra saker för att kunderna ska bli belåtna, visar en färsk studie från Svenskt Kvalitetsindex, SKI, som rankat operatörerna med nöjdast kunder.

  • Annonskod Huvudspalten 4