Alla, både medarbetare och ledare, letar efter meningsfullhet. I en värld där både produkter, tjänster och platser börjar likna varandra allt mer är det graden av välkomnande som avgör vart kunden, gästen och medarbetaren vänder sig. De fattar beslut efter hur välkomnade de känner sig, och du som ledare måste känna känna värdskap och medmänsklighet. Du tjänar på att få människor att nå gemensamma mål. För att nå dit krävs en ledarstil som skiljer sig från gårdagens auktoritära chefskap. Den tjänande ledaren förespråkar ett ledarskap som utgår från ärlighet och autencitet. Boken är en uppföljare till Det goda värdskapet, båda utgivna av Dialogos förlag.
Ledarens sökande efter mening
Boken Den tjänande ledaren handlar om att vilja nå gemensamma mål och känna glädje i att tjäna andra. Ny har boken kommit i en ny upplaga.
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Få inspiration och uppdateringar kostnadsfritt direkt i inkorgen.