Vasakronans kunder mest nöjda

I fastighetsbranschens egen kundnöjdhetsmätning, Fastighetsbarometern, kom Vasakronan på första plats med ett nöjd kund-index, NKI, på 81. Tvåa blev Hufvudstaden med indexvärdet 78 och på delad tredjeplats kom Castellum och det kommunala fastighetsbolaget KIFAB med nöjd kund-index 77. Detta var sjätte gången sedan tävlingen startade 1995 som Vasakronan knep förstaplatsen.

Håkan Bryngelson, vd på Vasakronan, är mycket nöjd med resultatet.

– Alla medarbetare har jobbat intensivt tillsammans och det är ett starkt teamwork mellan fastighetsförvaltningen och Vasakronan Service Partner som lagt grunden för denna seger, säger han. Vi har ökat i princip på alla de olika mätparametrarna som ingår i NKI och ligger i topp på nio av tio.

Bakom undersökningen står konsultföretaget CFI Group och Fastighetsägarna Sverige och syftet är att finna sambanden mellan kvalitetsförbättringar och kundlojalitet. I bedömningen tar man hänsyn till tio olika kvalitetsfaktorer för att hitta orsak och verkan-samband mellan kvalitetshöjningar och kundlojalitet.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste