Bli effektiv med smart planering

Arbetsmiljö Hinner du inte med det du vill på jobbet? Är du en mejlnarkoman eller hoppar du mellan arbetsuppgifter och gör mycket i sista stund? En ny bok ger dig verktygen som minskar stressen.

Bli effektiv med smart planering

Planering och prioritering är viktiga nycklar för att minska stressen. I boken får läsarna ta del av konkreta verktyg och metoder för att planera sin tid smartare. Boken ger exempel tips om hur du får att-göra-listan att fungera, hur du ser till att roffar åt dig egen tid för viktiga arbetsuppgifter och den sätter fingret på beteenden som stoppar ett flyt och flöde i jobbet.

Boken utgår från sju olika typer av så kallade flyt-stoppare, till exempel snuttaren, behagaren och mailnarkomanen. Författarna ger konkreta tips hur de kan arbeta och tänka för att få tid för de viktiga arbetsuppgifterna.

Boken Planera smartare, få tid för det viktiga är skriven av planeringsexperterna Helén Vedlé och Rune Nilsson och är utgiven på Hoi förlag.

Kunskapsmaterial

Bloggar

Böcker

Karriär

Ledare

Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.