Dialog som förbättringsverktyg

Vill du se din roll helheten och samtala om de faktiska arbetsuppgifterna? Nu finns en ny bok som visar hur samtal och dialog kan användas i organisations- och samhällsutvecklande sammanhang.

Dialog som förbättringsverktyg

Boken Dialogkompetens för utveckling i arbetsliv och samhälle är en introduktion för den som vill använda dialog för att utveckla organisationen. Författarna Lena Wilhelmson och Marianne Döös tar upp begrepp, idéer och tankar om vad det innebär att samtala dialogiskt i grupp. Exempelvis kan sådana samtal användas till att göra olika perspektiv synliga, lyfta de dagliga arbetsuppgifterna och sätta in dem i ett större sammanhang.

Författarna ger sin syn på hur det går till när människor, både individuellt och i tillsammans, lär genom erfarenhet och boken innehåller praktiska råd.

Dialogkompetens ges ut av Studentlitteratur.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste