Få helhetskoll på CSR

Företagens samhällsansvar, CSR, kopplas allt oftare ihop med kvalitetsfrågor. Nu finns en bok som ger dig koll på ämnet.

Få helhetskoll på CSR

Boken CSR – en guide till företagets ansvar är en introduktion till begreppet som innefattar ekonomi, sociala frågor och miljö. Den går igenom de olika delarna av området, såsom hållbar utveckling, marknadsföring, hållbara investeringar och strategiska och kommunikativa aspekter.

–Det kändes som det var dags för en stor bok om CSR på svenska. Tidigare har det endast funnits engelska böcker som beskriver hela CSR-området. Med den här boken tillgängliggör vi området för många nya läsare samtidigt som vi belyser flera frågor ut ett skandinaviskt perspektiv. Det är något som saknats på marknaden, säger Hans De Geer, professor i företagsetik och en av författarna till boken.

Flera författare har bidragit med olika kapitel i boken, däribland Lin Lerpold, Hans De Geer och Tommy Borglund.

Boken ges ut av Sanoma Utbildning.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste